Pro Davida Pabišku to bude jeho sedmá účast v nejnáročnější motoristické soutěži a po celoročním ježdění se cítí po všech stránkách v pohodě. Hodlá i zaútočit na své nejlepší umístění, kterým je 26. místo v roce 2010. O svém návratu do jedné stopy byl rozhodnutý už na jaře poté, co se domluvil se svým hlavním partnerem.

„Firma Sova Liberec měla zájem, abych jel na motorce. Rozpočet se pak podařilo naplnit díky pomoci společnosti Ponyexpres Organization," pochvaloval si „Pába".

Velkou pozornost věnoval letos fyzické přípravě. „Dařilo se mi v sezoně mistrovství republiky v cross country, pocitově se mi jezdilo dobře, výsledkově jsem se vrátil mezi kluky, mezi které patřím. Jsem spokojený a dokonce cítím, že by výkony šly vypilovat ještě výš," potvrdil. Díky přízni sponzorů má s sebou mechanika Martina Maláta.

„Je to můj dlouholetý endurový kamarád, od mládí jsme se připravovali v jednom minitýmu. Je to výborný jezdec, který byl i vicemistrem světa v enduru a nevyhrál jen kvůli technické závadě. Rád bych, aby se letos na Dakaru rozkoukal, a třeba už příště startoval vedle mě. Má na to po všech stránkách. Za všechno hovoří dvanáct dojetých Šestidenní za sebou. Kromě toho má doma motocyklový servis, takže všemu rozumí."

Na start půjde David jako vždy s respektem. „Na rozdíl od kamionu pojedu zase sám za sebe. Doufám, že všechno dopadne podle mých představ. Čekají mě nové navigační přístroje, používají se menší GPS a trochu jiný systém, který jsem už ale poznal v kamionu, takže bych tím neměl mít problémy," sdělil.

„Určitě nejedu na výlet. Motocykl Yamaha jsme s Martinem připravili, jak nejlíp to bylo možné. Kompletně jsme ho nově vyzbrojili a jsou v něm zakomponované všemožné poznatky, které jsem za roky ježdění včetně posledního testu v Tunisu nastřádal," říkal o motocyklu Yamaha WR450F.

„V Americe budu tvrdě závodit. Mým tajným přáním je skončit do dvacátého místa. To je hodně odvážný cíl, ale kdyby se povedlo dojet aspoň do pětadvacátého místa, budu vzhledem k našim podmínkám spokojený," dodal.