Nejvíce reprezentantů zimních sportů je z Jablonecka a Liberecka a není tomu jinak ani u bobistů, kteří své tři stroje parkují a přepravují do dějiště her za pomocí liberecké firmy Schenker.

Devět nominovaných borců odlétá s celou výpravou ve čtvrtek 4. února, ale již v pondělí po ránu balili své tři stroje do připravených boxů. Do kokpitu dvou čtyřbobů a jedno dvojbobu naskládali potřebnou výstroj pro členy posádek, materiál na případnou opravu strojů, trošku českého lahodného pěnivého moku i třeba knihy pro volné chvilky.

„Někdo z mé posádky čtyřbobu si veze cestopis Za hranicemi je Argentina, asi si spletl kontinent, kam letíme,“ komentoval pozoruhodný náklad nejlepší český pilot Ivo Danilevič. Dlouholetý zkušený bobista, který má i titul mistra Evropy na dvojbobu, začínal jako plavec v jablonecké Bižuterii, jede na svou již čtvrtou olympiádu.

„Na té první v Naganu jsem se ale nesklouzl, tam jsem byl náhradníkem,“ dodal bobista, který je vůbec nejstarším účastníkem výpravy sportovců, v dubnu mu bude čtyřicet let.

Jen o půl roku mladší je člen jeho posádky na čtyřbobu Jan Kobián, který jede již na své páté OH, v Naganu byl na dvojce osmý. Naopak nováčkem na hrách bude bývalý jablonecký atlet, s časem těsně pod 48 vteřin na čtvrtku, pilot druhého čtyřbobu Jan Vrba, který poveze v posádce Liberečana Miloše Veselého. Ten začal se sportem jako sportovní gymnasta a může svému mladšímu „šéfovi“ zkušenosti předávat, jede na svou druhou olympiádu a dříve i bob pilotoval.

„I když jsme se kvalifikovali na poslední chvíli, chtěli bychom ze třiceti kvalifikovaných posádek být tak kolem dvacítky a samozřejmě porazit naše reprezentační kolegy,“ hodnotí ambice s úsměvem Vrba a Veselý, které do čtyřky doplňují Bohman s Kozlovským.

První čtyřbob spolu s Danilevičem a Kobiánem tvoří ještě Suchý a Stokláska, se kterým usedá jablonecký pilot na dvojbob. Ten má největší naději na pěkné umístění. „Chtěli bychom s Honzou být do patnáctky nebo ještě lépe hned po desítce,“ mluví za posádku dvojbobu Ivo Danilevič. Tři boxy s boby a materiálem o celkové váze 1800 kg jsou naloženy a můžou startovat – směr Vancouver.