Manažer týmu Tomáš Pochop hodnotí: „Zůstali jsme těsně pod mým interním cílem, což bylo deset bodů. S ohledem na to, co nás v průběhu roku provázelo, teď mám na mysli především technické problémy, jsem však s dosaženým výsledkem určitě spokojený. Druhá polovina roku, kterou jsme odstartovali vítězstvím na rakouské Waldviertel rallye, byla pro nás výsledkově určitě příznivější než úvodní část.“

Za sezonou se v interview ohlíží liberecký pilot ŠTĚPÁN VOJTĚCH, jezdící s produkčním mitsubishi.

Jak hodnotíte týmové vystoupení v této sezoně?

Bodovali jsme na třech z pěti soutěží – v Mexiku, Irsku a Británii. To je asi na nekompletní premiérovou sezonu úspěch. Ke konci jsme jeli už velmi stabilně a byli schopni zajet konkurenceschopné časy. Celkem máme za dva roky na kontě 7 závodů v PWRC a podařilo se nám posbírat dohromady deset bodů. To není špatná bilance na nováčky, ještě s ohledem na naprosto nové auto a nový povrch pro nás.

Kterou z tratí jste si za své dosavadní působení v MS nejvíce oblíbil, na které se cítil nejjistěji?

Mně se líbí Mexiko, možná i proto, že to byla naše vůbec první světová soutěž na šotolině. Na tu jsme byli vybráni v rámci projektu OMV a nemuseli se tak starat v podstatě o nic jiného než jen o samotné závodění. Ale seděly nám velmi dobře jak zdejší tratě tak i místní příznivé klima a země samotná. Hodně pěkné a zajímavé rychlostní zkoušky jsou třeba ve Walesu a na Novém Zélandu, kde to bylo ale v obou případech kompenzované nevlídným počasím. To bylo hlavně na Zélandu velmi klamavé. Zdálo se, že se nic neděje, ale jakmile se člověk dopustí sebemenší chyby, je okamžitě potrestán a zapadne. Není to tam tolik rozbité, tudíž spíše rychlejší, což nám vyhovuje.

Je nějaká soutěž, na kterou naopak nevzpomínáte nejraději?

Úplně mi nesedí Argentina. Úseky jsou tam hodně rozbité. První rok, kdy jsme tam startovali, to bylo dokonce ještě horší než letos. Je to tam zvláštní tím, že podloží je skalnaté, a vyjeté koleje v kombinaci s náchylnějším produkčním autem mají za následek, že člověk velmi snadno něco poničí a něco na voze ohne. V těchto podmínkách musíme nasbírat daleko více zkušeností, tak abychom dokázali jet dostatečně rychle a auto přitom vydrželo. Obzvlášť třetí etapa je šplhání se mezi skálami na dvojku.

Vyjma Irska vás na zbylých závodech čekala šotolina. Jak jste si zvykal na povrch, se kterým jste do doby neměl příliš zkušeností?

Na šotolinových tratích jsem v podstatě před MS vůbec nestartoval, šampionát se jede převážně na tomto povrchu. Je to nová zkušenost, ale i výzva. Mě tento povrch baví, auto jede téměř pořád v nějaké nestandardní situaci, na šotolině si s tím člověk také může víc hrát. Naopak na asfaltu musí být člověk neustále extrémně koncentrovaný a hranice potenciálního nebezpečí je daleko blíže.

V posledních dvou závodech jste také premiérově okusili spolupráci s teamem Martina Prokopa, který vám poskytoval technické zázemí. Jak jste vnímal tuto změnu a v čem jste spatřoval největší rozdíl oproti předchozímu spojení se Stohl Racing?

Po problémech v Mexiku a rozčarování v Argentině vnesla tato změna vítr do našich plachet. Team fungoval naprosto profesionálně. My jsme nechtěli pokoušet potenciál auta, i když bylo připraveno naprosto bez problémů. Tím, že takto fungovalo, jsme se mohli soustředit jen a pouze na svou jízdu, za což patří náš dík.

Nedávno byl zveřejněn soutěžní kalendář na sezony 2009 a 2010, který doznal docela razantních změn. Vy osobně se řadíte mezi zastánce takovýchto zásahů a vůbec rotace soutěží, na což doplatí některé z tradičních soutěží, ale naopak šampionát zavítá do zajímavých končin, např. exotického Jordánska?

Na to je třeba se dívat ze dvou pohledů. Tím, že jsou závody o nemalých financích, tak snížení počtu startů ze 16 na 12 přivítají týmy finančně, ale i časově. Nové závody otevírají logicky i další komerční možnosti. Ani ze sportovního hlediska by to nemuselo být nezajímavé. Každá změna je ale zajímavá, pokud s sebou přinese i odpovídající organizaci a bezproblémový chod, což může být u netradičních soutěží velká neznámá.

Závěrem bych rád s koncem sezony poděkoval společnosti OMV za progresivní přístup a všem ostatním partnerům a lidem z teamu, kteří se na jeho chodu podílí. Rozhodnutí OMV o ukončení spolupráce v motoristickém sportu nám teď překřížilo plány, vzájemná spolupráce pro nás znamenala ohromný krok kupředu.Teď nezbývá než se rychle otáčet, jelikož termíny v MS jsou dost nekompromisní.