Na letošním ročníku byl 32letý závodník jedenáctý ve své třídě a a čtyřicátý druhý v celkovém pořadí motorkářů. To jel ovšem na vlastní pěst, bez týmového zázemí, veškeré opravy si musel dělat „na koleně“. Byl skoro zázrak, že téměř osmitisícikilometrovou trasu dokázal projet až do cíle na dakarskou rampu u Růžového jezera.
Třicátý ročník Rallye Dakar bude o čtyři tisíce kilometrů delší, ale Pabiška už bude mít jednak novou motorku a i týmové zabezpečení.
Pabiškův manažer Pavel Kubíček na čtvrteční tiskové konferenci v Liberci oznámil: „Klub KM Racing vyšle na Dakar čtyřčlenný tým. Kromě Davida Pabišky jsou v něm motocyklisté Dušan Randýsek na Yamaze a slovenský jezdec Ivan Figura na KTM 660, dále pak úspěšný čtyřkolkář Josef Macháček na KTM 660.“
Pabiška pojede v kategorii Moto, třída SuperProduction, Randýsek v Moto, třída Marathon, Macháček v kategorii Quad.
K dispozici bude asistenční auto se servisní pomocí a mimo jiné hlavním mechanikem Martinem Pabiškou.
Rallye Dakar je specifická tím, že to nejsou klasické závody, a že se nejede pořád na plný plyn. Vyžaduje to hodně přemýšlení, opatrnosti v těžkých úsecích a jezdci si musí také dávat pozor na různé překážky. I proto Davida Pabišku těší, že jeho nový stroj mu umožní díky variabilnímu řazení potřebné jízdní varianty.
Tovární speciál KTM 690 stojí přibližně 800 000 korun, k tomu se ale musí přičíst náhradní díly, náhradní motor a cena se potom přehoupne do sedmimístné částky.
„První dojmy z jízdy na této motorce jsou ale úžasné,“ rozplýval se David Pabiška.
Rallye Dakar 2008 začne 5. ledna v Lisabonu a skončí 20. ledna v hlavním městě Senegalu. Tým KM Racing se nyní rozhoduje, v které lokalitě bude do začátku Dakaru Pabiška svůj stroj testovat. „Bude to zřejmě Itálie nebo Maroko,“ řekl Pavel Kubíček.
Před odjezdem na rallye čekají jezdce i marketingové akce, například 7. prosince v Tipsport areně během utkání hokejové extraligy mezi Bílými Tygry Liberec a Českými Budějovicemi.
Mediální zajištění samotného Dakaru potom zajistí Český rozhlas a v jednání je také pravidelné zpravdajství na sportovním kanálu České televize ČT4 Sport.
„Alfa a omega dakarských závodů je navigace a mozek na správném místě. Pokud jakkoli začnete bláznit, tak je konec. Mozek musí stále pracovat na 110%,“ řekl Pabiška.