Závod pro něho byl totiž více méně rozhodnutý už od samého počátku, kdy nabral vyjetím mimo trať značnou ztrátu. V cíli pak byl klasifikovaný na devatenácté pozici v PWRC.

„Musíme si z toho vzít lekci. I když se to na první pohled nemusí zdát, tak jakmile zaprší, tratě jsou hodně zrádné. Jakékoliv sjetí ze stopy znamená ztrátu kontroly nad autem a vyjetí z cesty, odkud není návratu, “ popisuje své dojmy z premériového startu na Zélandu.

Závěrečný soutěžní den opět znepříjemňoval podmínky účastníkům Novozélandské rallye všudypřítomný déšť.

Průběh nedělních sedmi měřených úseků popisuje po dojetí do cíle Štěpán takto: „Na první erzetě jsme měli lehce problém s brzdami, ale to nebylo nic zásadního. Přebrzdili jsme jen jednu křižovatku, čímž jsme ztratili několik vteřin. Ve druhé rundě, do které jsme nastoupili s přenastaveným autem, se ale projevil nesprávně fungující trip master. Ten mimo jiné ukazuje množství paliva v nádrži, takže nám pak během závodu úplně neseděly vzdálenosti. V finále jsme se pak nedostali na poslední superspeciálku. Při přejezdu to ve voze zaškubalo a nešlo pokračovat dál,“ líčí Michal Ernst.

„Z toho všeho musíme vyvodit důsledky tak, aby zbývající závody už byly naprosto bez problémů,“ doplňuje ho Štěpán.

Dosavadní učinkování ve světovém šampionátu a očekávání před dalšími starty Štěpán Vojtěch shrnuje:

„V Mexiku jsme si relativně věřili a myslím si, že se nám podařil zajet na úvod slušný výsledek. Vše tedy začalo podle očekávání. V Argentině už to ale bylo trochu horší. Tam je to hodně o zkušenostech, o tom, co si může člověk k autu dovolit, tak aby ho v rozumném tempu dovezl do cíle,“ řekl Vojtěch.

„Potýkali jsme se tam s technickými problémy, které nás neopustily od začátku až do konce. Na Novém Zélandu jsme pak usedli do jiného auta, ale pro změnu to nevyšlo vůbec nám. Profil je zrádnější než se může zdát. Zéland patří k tvrdé zkušenosti. Teď nás čeká v listopadu Irsko, rychlý asfalt. V kombinaci s počasím se tam asi pěkně pokloužem. Mělo by se to odvíjet v nastavení a podmínkách, na kterých jsme nasbírali naše dosavadní rallyeové zkušenosti. A na závěr ještě Wales,“ dodal.