Stihnete dokončit výstavbu areálů včas?

Ano, časové harmonogramy jsme nastavili s dostatečnou rezervou, takže ani případné malé zpoždění nemůže termíny ohrozit. Předpokládáme, že areály otevřeme letos v listopadu a v únoru 2008 se v nich už uskuteční devět závodů FIS Světového poháru.

V poslední době se však objevily i názory, že by se na výstavbě dalo ušetřit až 200 milionů Kč. Například ve Vesci se prý nemusel stavět systém umělého zasněžování.

Je až úsměvné sledovat, jak se různí oponenti vyjadřují rádoby zasvěceně k problematice příprav mistrovství světa. Organizačnímu výboru však nikdo žádnou oficiální oponenturu nikdy nepředložil. Proto se k těmto spekulacím nevyjadřujeme. Mimochodem, pokud by se ve Vesci nevybudoval systém umělého zasněžování, bylo by to opravdu kuriózní a takřka cimrmanovské řešení. Stal by se tak jediným, nově budovaným areálem na světě bez vlastního zasněžovacího systému!

A jak reagujete na volání po zřízení „odborné komise“ pro dohled nad přípravami MS 2009?

O zřízení odborné komise jsme se dozvěděli až z monitoringu tisku a upřímně nás to pobavilo. Organizační výbor je složen ze zkušených odborníků na jednotlivé oblasti a navíc všechny otázky pravidelně konzultuje se specializovanými firmami, experty z jednotlivých oborů a v neposlední řadě se zástupci Mezinárodní lyžařské federace. Navíc členové organizačního výboru mají přímé zkušenosti nejen z vlastní praxe, ale i ze studijních pobytů při posledních dvou šampionátech či olympijských hrách. To neznamená, že bychom se uzavírali před zajímavými a především reálnými náměty, nicméně například kritika vybudování asfaltové in-linové dráhy ve Vesci je pravým opakem.

Z jakého důvodu?

Toto je ukázkový případ. Organizační výbor nepořádá mistrovství světa pouze kvůli akci samotné, ale hlavní snahou celého projektu šampionátu je zlepšit sportovní i turistickou infrastrukturu města. Zrovna in-linová dráha je něco, co vzhledem k popularitě tohoto sportu v Liberci opravdu chybí.

Znamená to, že vaší snahou je, aby oba areály využívala veřejnost celoročně?

Samozřejmě, a nejen areály. Multifunkční budova, která roste na Ještědu, konečně poskytne zázemí všem návštěvníkům sjezdařského areálu. Tratě ve Vesci nabídnou ideální terény vyznavačům cyklistiky. Myslím, že ani studenti Technické univerzity se nebudou zlobit, že mají zrekonstruované koleje. A to je jistě případ i pečovatelských domů pro seniory, nebo nové otočky tramvají v centru města. A mohla bych pokračovat dalšími příklady.

Proč organizační výbor Liberec 2009 žádá vládu o další finanční prostředky?

Není to nový požadavek. S žádostí o státní podporu ve výši 1,3 miliardy korun jsme se vládu obrátili už v roce 2006. S tehdejším premiérem Jiřím Paroubkem jsme se však nakonec dohodli na kompromisní částce 569 milionů korun. Poté, co jsme naplnili první fázi výstavby infrastruktury, bychom nyní chtěli původní investici doplnit o zbývající tři čtvrtě miliardu. Je to mimo jiné i proto, abychom mohli dotáhnout zmíněné projekty.