Od první rychlostní zkoušky se odehrával velký souboj o vteřiny zejména mezi Jelínkem, Hozákem (oba Mitsubishi) a Trněným (Octavia WRC).

Do bojů podstatně zasáhlo proměnlivé počasí a s ním i nesnadná volba pneumatik. Hned na úvodní erzetě skončily naděje deseti posádek z původně 97 odstartovaných.

Až do pátého měřeného úseku měl nejlepší součet časů Jan Jelínek, poté trať osychala a dala šanci vyniknout nejsilnějšímu vozu posádky Trněný – Kafka, kteří se po šesté rychlostní zkoušce probojovali do čela a svůj náskok zvyšovali. Vysoké sportovní výkony předváděla i řada dalších jezdců – Szabo, Schlager, Minařík, Tošovský. Z absolutní špičky odpadli pouze Pantálek a Komárek.

V cíli bylo nakonec klasifikováno šedesát tři posádek, dále tři dvojice v Poháru mládeže (jezdci od 16 do 18 let) a dvě posádky rally pravidelnosti. Favorizovaný Němec Dobberkau s nádherným vozem Porsche 911 GT3 (měl v ČR svoji premiéru) po chybě na první zkoušce a ztrátě jedné minuty, dojel čtrnáctý.

Vedle již zmíněných se dařilo dvojici Tošovský – Sláma, kteří skončili celkově osmí a zároveň druzí v hodnocení Lužického poháru. Navíc se Tošovský blýskl prvenstvím v sedmé erzetě.

Vynikající výkon podali Jan Halala s Daliborem Štěpánem, kteří dokončili domácí soutěž na sedmnáctém místě celkově před mnohem silnějšími vozy, pátém v Lužickém poháru a prvním ve třídě A7.

Loňští vítězové Berger s Grossem obsadili po technické závadě třináctou pozici. Bodovaly také další liberecké posádky. Brož s Brixím po ztrátě z dopolední části zajeli bronzovou příčku ve třídě A5, pěkným výkonem vyhráli třídu HA1 Bezemek s Holečkem na voze Škoda 1000 MB a HA2 vyhráli Žalský s Drešerem (Škoda 130 LR).

Velkou odměnou pro organizátory Thermica rally Lužické hory byly pochvalné hlasy posádek, kterým se líbila náročná trať i organizace, přestože bylo nutno kvůli několika haváriím měnit operativně časový harmonogram.

Atraktivní podívanou připravili divákům jako předjezdci s černým Mitsubishi účastníci mistrovství světa Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem.