„Vozidlo Škoda Rapid projíždělo od Mladé Boleslavi na Českou Lípu. Před Doksy na silnici I/38 27letý řidič z nezjištěných příčin vyjel do protisměru, kde se střetl s kamionem. Následky byly fatální, při nehodně utrpěli smrtelná zranění řidic i dvě spolujezdkyně ve věku 23 a 26,“ řekla tisková mluvčí policie Ivana Baláková. 

Na místě zasahovala i zdravotnická záchranná služba. „Dvě osoby byly mrtvé hned na místě, utrpěly zranění neslučitelná se životem. Další účastník nehody zemřel i po několikaminutové resuscitaci,“ popsal tiskový mluvčí záchranky Michael Georgiev. Zbylí dva zranění byli transportováni na traumacentrum do liberecké nemocnice, jeden letecky a napojený na umělou plicní ventilaci, druhý pozemně.

Hasiči spolu s dalšími složkami Integrovaného záchranného systému zasahují od ranních hodin u dopravní nehody na silnici I/38 u Doks, kde se krátce před sedmou hodinou čelně srazil osobní vůz Škoda Rapid s nákladním.

„Příčiny nehody zjišťujeme,“ doplnila Baláková. Dopravu řídí policisté, kteří odklání dopravu přes město Doksy. Vypomáhají i policisté ze Středočeského kraje, kteří vozidla navigují z Bělé pod Bezdězem směrem na Ralsko. Podle průběžných informací z Portálu krizového řízení Libereckého kraje, potrvá úplná uzavírka úseku uzavírka z důvodu likvidace nehody nejméně do poledne.

„Při vyšetřování z nehody jsme zjistili, že nikdo z cestujících na zadních sedadlech nebyl připoutaný,” uvedla Baláková. Na zadních sedadlech seděly nepřipoutané i dve mladé ženy, které spolu s řidičem vozu zemřely na místě. Řidič kamionu vyvázl bez zranění, ale utrpěl silný šok. Policisté mu na místě zajistili psychologickou podporu.

Podle zjištění Deníku jela skupina, podobně jako už mnohokrát předtím, z noční směny v mladoboleslavské továrně Škoda. Jednou z příčin nehody tak mohla být únava po celonoční práci. „Je to opravdu nepříjemné, teď v létě navíc jedete proti sluníčku a v nudné koloně,“ popsal svou běžnou rutinu Jan Šverma z České Lípy, který v boleslavském závodě rovněž působí. Když jede do a z práce, stráví cestováním dohromady asi 1,5 hodiny.

Jeho další kolega ze závodu Václav se zapřísáhl, že si od nynějška bude dávat větší pozor. „Že se vzadu nepoutají, už nechci ani slyšet!“ řekl a otřásl se při představě, že ho během případné nehody spolujezdci ze zadních sedadel zavalí. Podobně jako řada dalších zaměstnanců Škodovky má od firmy vozidlo na výhodný operativní leasing a v dopravě do práce se střídá se skupinou kolegů. „Když se cesta rozpočítá na čtyři lidi, nemá cenu uvažovat o hromadné dopravě,“ dodal.

Větší či menší karamboly se na silnici mezi Českou Lípou a Mladou Boleslaví dějí poměrně často. Cestu ostatně lemuje hned několik rychlostních omezení a označených úseků s častým výskytem nehod. To potvrzuje i pohled do interaktivní mapové aplikace Policie ČR, kde je cesta jen za posledních deset let posetá červenými tečkami větších i menších nehod co pár desítek metrů. Výrazná část z incidentů nastala právě v dobách, kdy se v mladoboleslavských továrnách střídají směny.