Neznámý muž seděl zády k vlaku a nehýbal se, ačkoliv strojvedoucí zoufale troubil. Muž se ani nepohnul. Přes brzdění vlaku došlo k nárazu. Vlak o třech vagonech a váze 163 tun, dlouhý 80 m, nezastaví na pár metrech.

„Když osobní vlak zastavil, ihned strojvedoucí vystoupil a našel člověka pod vlakem. Vytáhl ho a snažil se mu pomoci. Muž na místě zemřel," vzpomíná na událost vrchní inspektor SŽDC Miroslav Mareš z Ústí n. L.

Mareš zdůraznil, že i při malých rychlostech není velká šance, aby vlak včas zastavil před překážkou.

„Vlak vyjížděl z železniční stanice, jel tedy pomalu, ale ve tmě strojvedoucí uviděl sedícího člověka na kolejích na poslední chvíli. Proto, ačkoliv zastavil již po sedmnácti metrech, stačilo to ke sražení člověka pod vlak. Proto došlo k smrtelnému zranění.

V neděli jsme vyšetřovali také nehodu, ke které došlo ráno v 4.27 hod. mezi železničními stanicemi Raspenava Hejnice. Tam došlo ke sražení civilní osoby na přejezdu spěšným vlakem Sv 16397.

Také v tomto případě vlak nejel velkou rychlostí. Přesto jeho brzdná dráha byla dlouhá 41 metrů. Naštěstí v tomto případě byl člověk vlakem jenom zraněn," dodal Mareš k případu.