V 16.22 hodin vyjel z železniční stanice Liberec rychlík směrem do Ústí nad Labem. Z ničeho nic se však před vlakem na stejné koleji objevil posunující díl, do kterého by nebýt rychlé pohotovosti strojvedoucího, který zatáhl brzdu, vlak plný cestujících narazil.

Podle Kateřiny Šubové z Českých drah obsluhující řízení provozu pravděpodobně chybně postavil vlakovou cestu pro rychlík z Liberce do Ústí nad Labem, který se tak dostal na vedlejší kolej, kde byl jiný vůz. „Vzhledem k tomu, že na této trati probíhá právě výluková činnost, jezdí strojvedoucí na přivolávací návěsť. To znamená, že jedou výrazně pomalu s pohotovostí okamžitě zastavit,“ přiblížila Kateřina Šubová s tím, že vzhledem k této situaci strojvedoucí zastavil včas na vzdálenost 95 metrů.

Celý případ nyní řeší Drážní inspekce. „Provádíme v současné chvíli dozorování nad šetřením, které má na starosti provozovatel, tedy České dráhy a dopravce,“ konstatoval Michal Miklenda, ředitel Centrálního inspektorátu drážní inspekce. Podle něj může šetření tohoto kuriózního případu trvat až dva měsíce. „Je to šetřeno jako mimořádná událost, která se obešla bez následků, protože nedošlo ke srážce a nikdo nebyl zraněn,“ dodal Michal Miklenda.

Tato kuriozita však není ojedinělá. V polovině února letošního roku se Drážní inspekce zabývala případem, kdy se při odjezdu z obce Višňová rozpojila vlaková souprava. Podle mluvčího Českých drah Ondřeje Kubala je tato situace zcela výjimečná. „Šlo o třívozovou Regionovu, pokud vím, v historii se to stalo jen jednou, takže je to chyba zcela výjimečná,“ upřesnil Kubala.