„Nepoužití mlhových světel za snížené viditelnosti sice nepatří mezi bodované přestupky, ale i tak hrozí řidičům pokuta do výše dvou tisíc korun," konstatovala mluvčí policie Ludmila Knopová.

Na nepříjemné mlhy řidiči často reagují nesprávně. Jedni jezdí s mlhovkami i tehdy, když to není nutné, jiní je zase zapomínají zapnout a jejich auto není v husté mlze vidět.

Hodně řidičů používá například jen přední mlhová světla. I za to jim hrozí pokuta za přestupek, protože za snížené viditelnosti je povinná zadní mlhovka, zatímco přední mlhová světla jsou v podstatě jen volitelným doplňkem.

Sankce hrozí také řidičům, kteří mlhovky používají i za dobré viditelnosti, k čemuž nejsou určené.

Co je přesně snížená viditelnost je detailně popsané v zákoně. Zjednodušeně lze říci, že nastává nejen za mlhy, ale například i za hustého deště či sněžení. Ve všech těchto případech řidiči musí použít zadní mlhovku a jako doplněk mohou, ale nemusejí, využít i přední mlhová světla.

„Do snížené viditelnosti se samozřejmě nepočítá běžná tma. Ta je totiž přirozeným jevem," upozornila už dříve Miroslava Šimková z jablonecké Autoškoly OK.

V mlze se ukáže, jak důležitá je čistota předního skla. K očištění jeho vnitřní strany poslouží nejlépe speciální utěrky, ubrousky nebo hadříky.

Mlhová světla je zapotřebí nejen včas zapnout, ale po opadnutí mlhy také rychle vypnout. Jinak hrozí, že řidiči jedoucí za takovým autem nerozpoznají včas brzdění vozu se zapnutými zadními mlhovkami. Navíc je intenzivní světlo od těchto svítilen částečně oslepuje.