SE ZRANĚNÍM SKONČILY NEHODY MOTORKÁŘŮ V DOKSECH A V ČESKÉ LÍPĚ

Na Českolipsku jde především o silnici I/9 mezi Dubou a Mělníkem, kde v loňské sezoně při nehodách zemřeli dva motorkáři. Mezi riskantní úseky patří rovněž silnice I/38 mezi Českou Lípou a Mladou Boleslaví, kde se často stroje řítí vysokými rychlostmi.

O nehody motocyklistů nebývá nouze. Dokládají to i policejní statistiky. „Na Českolipsku se loni stalo 44 nehod motorkářů. Nejkritičtější je silnice I/9 z Jestřebí na Dubou a dále na Mělnicko, kde loni došlo k deseti nehodám," uvedla mluvčí českolipské policie Ivana Baláková.

ZATÁČKY LÁKAJÍ

V mělnickém regionu, se kterým se Českolipsko o nebezpečnou silnici „dělí", v loňském roce havarovalo dvaatřicet příznivců dvou kol s motorem. Dva z nich už se přitom domů nevrátili. I podle statistik mělnické policie dochází k velké části havárií motocyklistů právě na dubské silnici. „Nahrává tomu i její členitost, která motorkáře láká k tomu, aby v prudkých zatáčkách vyzkoušeli, co jejich stroje dovedou," připomněla mluvčí mělnické policie Markéta Johnová, podle níž policisté v letošním roce řešili už dvě nehody motorkářů. Dalšího zastavili při jízdě pod vlivem alkoholu. A to se ještě nerozjela jejich sezona naplno.

I na Českolipsku letos už několik motorkářů své stroje nezvládlo. Minulý týden se zranil motorkář v Doksech, když ve vysoké rychlost dostal smyk a narazil do stromu. Přímo u služebny Městské policie v České Lípě se před týdnem srazil motorkář s autem. Na mokré vozovce dostal smyk a v protisměru čelně narazil do osobního vozu. Právě začátek motoristické sezony považuje za nejrizikovější boleslavský motorkář Radek Zakonov. Podle jeho zkušeností chvíli trvá, než si po zimě řidiči aut opět zvyknou, že na silnici jezdí i motorky. „Stalo se mi například, že mě přehlédlo auto, které vyjíždělo z vedlejší silnice," připomněl Radek Zakonov situaci, která stojí za řadou nehod. Ačkoli lidé motorkáře považují za obvyklé viníky dopravních nehod, často jimi ve skutečnosti nejsou.