V cestě za značkou mohou pokračovat jen ti řidiči, kteří mají na svém autě zimní pneumatiky, a to u motorových vozidel do 3,5 tuny s hloubkou dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4 milimetry na všech kolech, a u vozidel nad 3,5 tuny s hloubkou dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 6 milimetrů na všech hnacích kolech. Tento příkaz platí od 1. listopadu až do 30. dubna.

„Přichází období, které způsobuje nemálo starostí řidičům a zvýšený počet dopravních nehod. Sníh, námraza, mokré vozovky, snížená viditelnost - to vše ovlivňuje situaci v silničním provozu,“ říká Šárka Poláčková ze správy Severočeského kraje. Jak dále dodala, řidiči by neměli být lehkomyslní, a svůj automobil na zimu připravit.Základním předpokladem je dobrý technický stav vozidla.

V každém případě by mělo být vozidlo „obuté“ do zimních pneumatik, ve výbavě by neměly chybět písek, lopatka, škrabka nebo odmrazovač na sklo, startovací kabely, a zejména při cestě do horských oblastí, sněhové řetězy. Jejich nasazení by měl mít šofér předem vyzkoušené. Samozřejmostí by měla být nemrznoucí směs v chladiči.

I když ještě nenapadl první sníh, několik řidičů už navštívilo autoservisy právě kvůli přezutí pneumatik. „Už jsme měli zákazníky na přezutí gum, ale teď při teplém počasí v posledních dnech to opadlo. Ty největší návaly teprve očekáváme,“ uvedl majitel Autoservisu Halbich Vítězslav Halbich.

Dle jeho slov lidé každoročně čekají až na první sníh nebo první námrazu, což způsobí, že jsou pak najednou všechny autoservisy plné a řidiči tím riskují, že jejich automobily nebudou včas přezuté.

O tom ví své také liberecký řidič Jan Hruška, který si své auto nechal přezout radši již tento týden. „Dozvěděl jsem se, že již koncem týdne má napadnout sníh, tak jsem nečekal až budou autoservisy plné, a nechal jsem si pneumatiky vyměnit za zimní už teď,“ přiblížil Hruška.

(pr)