Podle mého názoru přinese hlavně komplikace. V jejím důsledku totiž dojde ke zrušení některých záchranných praporů, které byly dosud vyčleněny pro potřeby krajů. V případě Libereckého kraje jde o zrušení záchranného praporu Kutná Hora, jenž za mimořádných událostí poskytoval pomoc. Síly a prostředky armády budou nyní nasazovány pro potřeby Integrovaného záchranného systému jen z centrální úrovně, což zkomplikuje i krizovou komunikaci.

Kraje budou muset o poskytnutí pomoci žádat přes operační a informační středisko, které pošle zprávu dále. V případě, že bude hrozit nebezpečí, se mi zdá tento způsob více než zdlouhavý. Ani po zažádání však nebudou mít vyhráno. Neexistuje totiž žádná garance doby nasazení, ale ani samotného poskytnutí pomoci.

Armáda podle nového usnesení provést záchranné a likvidační práce nemusí, nýbrž může. Vzhledem k tomu, že se transformuje ve prospěch nasaditelných sil, lze logicky předpokládat, že určité množství těchto sil bude plnit úkoly v mezinárodních misích a mírových operacích. Tím ale dojde ke snížení jedné z funkcí armády, a sice zajišťování vnitřní bezpečnosti.

Není tedy vůbec jasné, zda bude armáda schopna pokrýt požadavky hejtmanů při rozsáhlé krizové situaci, jako jsou například povodně. Navíc v neposlední řadě zatíží nová transformace armády kraje i finančně. Pokud totiž nebudou postačovat síly a prostředky armádní, bude muset být využito sil a prostředků právnických nebo podnikajících fyzických osob na území kraje.