Distanční výuka není pro žáky ztráta času
Vyučování na dálku skrze online aplikace neboli distanční výuka není pro děti školou povinné ztrátou času. Ony jsou, víc než kdo jiný, na získávání informací na internetu zvyklí.
Podle několika průzkumů je internet a online prostředí jejich primárním zdrojem informací. Využívají internetovou encyklopedii mnohem častěji než tu knižní a videa s návodem, jak něco udělat nebo jak něco funguje, sledují mnohem častěji, než žádají o pomoc druhého člověka.
Na druhou stranu je potřeba říct, že přítomnost člověka, v tomto případě učitele, který jim pomůže a vysvětlí, kde informace brát a jak s nimi pracovat, je nepostradatelná.
Kritici distanční výuky upozorňují na to, že celá generace kvůli zavřeným školám bude hloupá, nevzdělaná a nepoužitelná. Nedochází jim však, že mnoho pro život důležitých informací a znalostí se děti nenaučí ve škole, ale v rodině nebo jiném prostředí.
Samozřejmě, že pro prvňáky a druháky, je výuka na dálku šíleně těžká, když nemají osvojené základy čtení, psaní a počítání. Proto je dobře, že do škol nastupují, jako první. Ostatní děti zvládnou učení doma i nadále. Jejich návrat do škol by měl přijít, až to bude bezpečné a rozhodovat by o tom měli epidemiologové a ne učitelé.