V médiích se během uplynulých týdnů objevovala tvrzení, že Jablonec neplatí za provoz tramvajové linky číslo 11. Tedy té, která spojuje Liberec a Jablonec.

To se v tisku předháněli politici i manažeři zpod Ještědu, jak je Jablonec zlý a že mu tramvaj prostě zastavit, byť už jen z ješitnosti.

Jan Sedlák.Jenže, jak se ukázalo, Jablonec nemohl zaplatit. Alespoň ne legálně. A to proto, že Liberec jako objednavatel linky jaksi opomněl domluvit se na tom, kam a za jakých podmínek peníze posílat. Za této situace vypouštět mezi lidi poplašné informace je nezodpovědné, ba přímo diletantské. Samo o sobě to ukazuje na stav, jakým Dopravní podnik měst Liberec a Jablonec (DPMLJ) s Jabloncem, jako s jedním, byt minoritním, akcionářem nakládá.

Minimálně celý Liberecký kraj si na Jablonec ukazoval a dělal dlouhý nos. To vše v situaci, kdy se v Jablonci chystají prodloužit trať tramvaje do centra města a výstavbě obřího dopravního terminálu.

Dvoustranná smlouva mezi Dopravním podnikem a Libercem, která obsahuje sumu o více než sto procent vyšší, než kolik platil Jablonec za rok 2018, byla podepsána bez účasti a vědomí Jablonce, což už samo o sobě budí přinejmenším rozpaky. Až to připomíná takový malinkatý Mnichov. Nevím, jak by se na stejné počínání dívali jinde, ale vedení jabloneckého magistrátu se smlouva samozřejmě nelíbí. O nás bez nás.


Ten pocit ještě zesílí, pokud se člověk dozví, že zástupci Jablonce byli v podstatě vyštípáni ze všech orgánů společného dopravního podniku.

Viděno z venku to vypadá, že celý projekt známý pod zkratkou DPMLJ už nějakou dobu nefunguje a pokud ano, tak striktně pro Liberec.

Naopak, viděno z Jablonce, zatím dá se být správným krokem založení městského dopravního podniku. Pravda, zatím funguje spíše jako poradce města, než jako opravdu dopravní společnost, ale jak se zdá, společné věci nefungují dobře ani v rodině, natož mezi městy.

Možná dozrál čas na to, aby Jablonec celé slavné DPMLJ opustil zcela a nadobro..