Tlak veřejnosti bude , jak celou dobu doufá, až do úspěšného konce šampionátu velký, a radost jí nedělají ani neuspokojivé prodeje vstupenek na jednotlivé závody šampionátu. Více již v krátkém rozhovoru.

Do zahájení mistrovství světa zbývá pouhých dvacet devět dní. O lístky na největší sportovní akci v historii samostatné České republiky však zatím není příliš velký zájem. Neznervózňuje vás to?

Nejsem tím nijak překvapená. Myslím si, že spousta lidí čeká s nákupem vstupenek do poslední chvíle. Zvlášť Češi totiž nejsou zvyklí kupovat lístky na lyžování s takovým předstihem. Naší snahou teď bude podpořit informovanost a prodej vstupenek u německé části lyžařského publika. V následujících týdnech proto chystáme především v příhraničních oblastech ve spolupráci s agenturou Czech Turism a konzulátem několik akcí, které by měly přitáhnout pozornost německých příznivců.

Prodej lístků je jedním z vašich hlavních příjmů. Nechybí vám ty peníze v současné době?

Bylo by příjemné, kdyby těch vstupenek z prodeje bylo na kontě víc. Žádné finanční těžkosti kvůli tomu ale v současné době nemáme. Určité potíže jsme s tím měli na konci minulého roku. Vše jsme ale vyřešili překlenovacím úvěrem do doby, než přišla pravidelná splátka od Mezinárodní lyžařské federace. V tuto chvíli to pro šampionát zásadní vliv nemá, ale samozřejmě bychom si přáli, aby těch vstupenek bylo prodáno mnohem víc. V současné době je to necelých čtyřicet milionů korun.

Na kontě máte necelých čtyřicet milionů korun. Jak by vaše konto vypadalo, kdyby z předprodejů zmizely lístky všechny?

Kdyby z prodeje zmizely všechny lístky, což je ale nereálné, tak bychom prodejem vstupenek vydělali stodvacet milionů korun. Spokojeni budeme s osmdesáti miliony.

O jaké závody, je mezi fanoušky, kteří si již vstupenky na mistrovství světa zakoupili, největší zájem?

Velký zájem je především o skokanské závody mužů a o běžecké závody mužů u nichž je předpoklad zajímavých českých výsledků.

Před chvílí jste zmínila finanční podporu, kterou dostáváte na přípravu šampionátu od Mezinárodní lyžařské federace. Tyto peníze však dostáváte ve švýcarských francích a smlouva, kterou organizační výbor před pěti lety s federací podepsal, není zajištěna proti výkyvům kurzu. Ke konci minulého roku jste kvůli tomu přišli o několik milionů korun. Jaká je situace nyní?

V tuto chvíli je situace ohledně kurzu švýcarského franku mnohem příznivější než byla v minulých měsících. V době, kdy se podepisovala s Mezinárodní lyžařskou federací smlouva, tak byl kurz švýcarského franku na dvaadvaceti korunách. Potom klesl zhruba na třináct a teď jsme něco málo nad sedmnácti korunami za frank.

Když už jsme u té ekonomiky. V minulých týdnech měl organizační výbor určité spory s majitelem marketingových práv šampionátu, agenturou APF. Je už vše vyřešeno?

Se společností APF, která je majitelem marketingových práv, jsme v pravidelném kontaktu a v tuto chvíli jsou veškeré spory mezi námi vyřešeny a teď už se víceméně řeší pouze technické záležitosti. Troufám si říci, že jsme v mírové poloze.