Nastudovat slavné muzikálové drama v Severočeském divadle v Ústí s režisérem Lumírem Olšovským pro ni bylo těžké. Ale ráda se k roli vrací, nedávno měla její Funny Girl premiéru v Ostravě.

Drama to bylo v roce 2011 v Ústí i kvůli uměleckému jiskření mezi Monikou a Lumírem, nepřidala jí ani nemoc před premiérou. Přesto měla velký úspěch! Ač si tenkrát sáhla na dno, moc jí to v roli ve svatebních šatech slušelo!

Už musela skončit

Slzičky přišly, když jí ředitel divadla v Ústí Miloš Formáček, dirigent politicky dosazený, neprodloužil smlouvu. Slušně rozjetá inscenace, ač měla plno i příznivé ohlasy, musela končit. A aby ne, byla-li Funny Girl „dítětem" Tomáše Šimerdy, předchozího ředitele ústeckého divadla.

…a dnes už je Monika Absolonová opět nešťastně šťastná. Je čtvrtek 19. února, den její velké premiéry ve světovém muzikálu Evita v divadle Studia Dva na Václavském náměstí v Praze. Je vyprodáno.

Jsem tak nervózní!

Nedávno si na XVIII. Plese všech Ústečanů v DK Ústí publiku stěžovala:

„Mám před premiérou s Karlem Rodenem, jsem nervózní. Plakáty všude po Praze mi pořád připomínají, že se to blíží. A přibývá jich, ony se tam snad množí," tvrdila. Šibalsky „naváděla" k sabotáži. Kdybychom jich prý pár v Praze strhli, byla by klidnější.

„Ba ne. Spíš bych byla ráda, kdybyste se na mě někdo přijel z Ústí nad Labem podívat a užil si mě jako Evitu. To pro vás, diváky, zpívám," řekla.

A v rozhovoru pro Deník pokračovala.

Moniko, na co se nejvíc těšíte?
Až bude 20. února a já budu mít po premiéře Evity. Až si řeknu, že jsem to zvládla. Když se to povede, budu nejšťastnější na světě. A pak znovu 12. března, kdy mě čeká premiéra Přízraku Londýna. To jsou oba projekty, které se zkoušejí souběžně. A dál to snad ani nemá smysl říkat…

Monika Absolonová na nedávném XVIII. Plese všech Ústečanů v DK Ústí.Ale má. V Evitě hrajete s Karlem Rodenem. Jaké to je, prozradíte?
To se mě zeptejte po devatenáctém, až to začneme hrát. Zatím zkoušíme, takže sdílná být ani nemohu, ani nechci.

A co zkoušení, bavilo a baví vás?
Musím říct, že mě strašně baví Ondřej Sokol jako režisér. Všechny jeho nápady…Karla Rodena si člověk váží, očekává, že to je osobnost. U Ondry jsme věděla, že je geniální režisér, všichni mi to říkali. Ale vůbec jsem netušila, že je tak radostnej, vstřícnej… Pozitivně mě překvapil.

Můžete ho srovnat s jiným režisérem, se kterým jste dělala?
Já měla v posledních letech velké štěstí na režiséry. Asi nejblíž je mi Petr Gazdík, Ondra mě baví, že je podobně klidný jako Péťa. I Radek Balaš to tak má, zjistila jsem, že nemám ráda negativní lidi. Že mi práce s nimi vůbec nedělá dobře. A Ondřej zatím vypadá velmi pozitivně, baví mě.

Jak dopadla vaše premiéra Funny Girl v Ostravě?
(zaťuká si na zuby a na dřevo) Prej dobrý, vyšla krásná recenze… Ale Funny v Ústí pro mě je nezapomenutelná, byla za zvláštních okolností. V Ústí se měnil pan ředitel i režisér, všechno se měnilo za pochodu. Měnili se kolegové, já šla do divadla, kde jsem nikoho neznala, a na oblast, kde jsem nikdy dřív nezkoušela. Nemám ráda fráze, ale herce z Ústí mám stále v srdci. Jsem šťastná, když je vidím.

Příjemně mě překvapilo, když jsem sem přijela. Čekala jsem, že přijde Věra Páchová, moje maminka z Funny, ale tam stálo dvacet lidí z ústeckého divadla… Chtělo se mi brečet, to je neuvěřitelný. Ústí mám někde hluboko, přineslo mi štěstí. Mám pocit, což mi říká i má máma, a to je velký kritik, že jsem v té roli vyzrála. Moc ráda se k ní vracím.