The Backwards umějí využít výhod, které se jim nabízí. Beatles naposledy koncertovali v roce 1966, pokud se nepočítá jejich poslední vystoupení na střeše londýnského nahrávacího studia Apple v lednu 1969, kde je viděli opravdu jen ti největší šťastlivci.

Revival nazkoušel nový program a divákům v jabloneckém divadle naservíroval i kousky, které Beatles na živo ani nehráli, písně z desek Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band a Magical Mystery Tour.

„Trénovali jsme je osmnáct měsíců. Jsou to věci, které snad ani naživo zahrát nejdou, ale nám se to snad podařilo," smál se jeden z hudebníků.
Celý večer byl rozdělený do čtyř historických etap Beatles. Pánové z Backwards se také v každém období patřičně oblékli. Nejhumornější byly kostýmy ve třetím dějství – pestrobarevné lesklé hábity z obalu desky Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band.

Kapela navštívila jablonecké divadlo již čtyřikrát. Vždy přivezla hity jen z jednoho období. Na Benátské noci letos v létě také hrála pouze z úplných začátků Brouků. Tentokrát ale nechala fanoušky proletět celou historií a bylo to osvěžující.

The Backwards jsou nejlepším revivalem na světě. Dvakrát si odvezli ocenění ze světového Beatlefestu v New Yorku. „Koncert byl výborný. Zajímal mě hlavně technicky, šel jsem si i popovídat za zvukaři. Pobavilo mě, že měli odposlechy do uší, aby jim nehyzdily pódium. McCartney měl jiný aparát, jinak měli všichni Voxe. Trošku jsem nepochopil, proč na jevišti bylo pět lidí. Kdybych jim mohl poradit, určitě bych dal pryč dvoje stojánky na moderní klávesy a dohrával by to někdo zezadu, jak se to dříve dělalo, To mi trošku kazilo vjem, ale je to jen detail," zhodnotil koncert Miroslav Klus z jabloneckého nahrávacího studia MSN Recording studio.

K nejsilnějším místům koncertu patřili kusy When I'm Sixty Four, A Day In the Life, která je velmi náročná na live provedení, Something či Here Comes the Sun.
Zajímavě také vyznělo polo unplugged Yesterday, kde ale nebyla moc dobře nazvučená akustická kytara a to kazilo celkový dojem. Když se hudebníci převlékali potřetí, zahrál Lennon, který se vytratil o něco dříve, celý oděn do bílého kvádra, pouze s klavírem Imagine. Cover band se několikrát nechal přemlouvat potleskem k přídavkům. Když už to vypadalo, že se nevrátí,

Přidali ještě muzikanti Lennonovu „po smrti objevenou" Free As a Bird. Těšíme se na příště, The Backwards!

Názor redaktorky Hany Langrové:Smysl mají revivaly jen mrtvých či rozpadlých kapel Když dnes zapátráte na Googlu, vyjede vám zhruba dvanáct českých Kabát revivalů a dokonce i dva slovenské. Svého napodobitele má i Michal David, Karel Gott a ve výčtu bych mohla pokračovat ještě tak čtvrt hodiny. Ještě nepatrný smysl vidím v tom, když mají v Česku revivaly zahraniční kapely, které svůj konec ještě neohlásily, ale koncertují tak málo nebo vůbec, že se na ně běžný fanoušek přijít podívat nemůže. Proč ale mají cover bandy skupiny či interpreti, kteří v naší republice koncertují několikrát za rok?Je velmi jednoduché parazitovat na něčí práci, nevymýšlet žádné písně a interpreta a jeho písně zkopírovat. Pak ale nechápu publikum, které na podobný koncert přijde. Proč si raději kapelu nebo zpěváka nepustí doma? Většinou jde totiž ještě o horší hudební zážitek než v originále, v jistých případech.Provozování revivalu je skoro v 90 % vždy nějakou „vykrádačkou", krádeží nebo parazitováním na úspěchu někoho jiného. Některé kapely ale umí vzdát oblíbenému a uznávanému umělci hold tím, jak precizně a věrohodně ho napodobí. K takovým patří v České republice například pražští Queenie a právě slovenští The Backwards. Na Beatles ani Queen v původní sestavě si již fanoušci nikdy naživo nezajdou, takže provozování takového revivalu má smysl. Když totiž člověk zavře oči, může si představovat, jak asi jejich koncerty vypadaly. V obou případech se vám může přihodit, že vám jejich vystoupení přivodí husí kůži. Tak dobří jsou!