Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ANKETA: Dejte hlas svému favoritovi v liberecké Thálii 2017 – balet

Liberec - Hlasovat můžete zde. Níže naleznete hlasovací anketu a medailonky. Anketu naleznete na konci článku.

3.6.2017
SDÍLEJ:

BALET V MALÉM DIVADLE PODRUHÉ. Po Posedlosti baletem opět ovládnou libereckou malou scénu tanečníci z baletního souboru. Tentokrát s inscenací Café Reichenberg.Foto: Deník / Vít Černý

Jan Adam
Absolvent Taneční konzervatoře Brno začal sbírat zkušenosti v brněnském Národním divadle. Během studií se účastnil Ballet Masterclasses Darii Klimentové a International Contemporary dance workshop v Praze. Jeho prvním angažmá se stala Státní opera Praha, v letech 2012–2014 byl členem baletního souboru Národního divadla Praha. V letech 2013-2014 byl členem Černém divadle Jiřího Srnce. Diváci ho mohli vidět v tanečních projektech na Křižíkově fontáně. V roce 2014 spolupracoval s významným souborem moderního tance 420PEOPLE. Současně je studentem HAMU obor Pedagogika tance.

Výrazné role: Tybalt (Romeo a Julie, chor. A. Pešková, 2016), Podivný pár (Gazdina roba, chor. A. Pešková, 2015).

Šárka Brodaczová
Baletu se začala věnovat už jako malá v základní umělecké škole v Českém Těšíně. Vystudovala gymnázium a poté pokračovala na Lidové taneční konzervatoři v Ostravě. Věnuje pedagogické i choreografické práci – spolupracovala na inscenacích Orfeus a Eurydika, Posedlost baletem, v r. 2015 připravila v Malém divadle sci-fi balet Solarix. Jako pedagožka spolupracuje s libereckou ZUŠ či s krasobruslařským klubem BK Variace Liberec.

Anya Clarke
S tancem začínala v Central School of Ballet, kde zvítězila v několika studentských soutěžích. V roce 2013 nastoupila na Královskou konzervatoř ve Skotsku, kde spolupracovala s choreografy takových jmen, jako např. Charlotte Edmunds či Christopher Hampson. Mladá tanečnice připravila i choreografii Dream On pro projekt BBC Shakespeare 400. V červnu 2016 Anya úspěšně ukončila studia na konzervatoři, jejíž absolventkou je i členka souboru Annabel Pearce. Liberecké Divadlo F. X. Šaldy je Anyiným prvním profesionálním angažmá.

Joseph Edy
Studoval na skotské Královské konzervatoři. Zkušenosti sbíral mj. na mistrovském kurzu Darji Klimentové v Praze či na letním kurzu při Boston Ballet. Získal prestižní mezinárodní cenu Royal Academy of Dance Solo Seal. Díky tomuto ocenění, které získá každoročně jen hrstka nejlepších mladých umělců, se představil spolu s American Ballet Theater, dále hostoval s ruským St. Peterburg Ballet Theater či Anglickým národním baletem. DFXŠ je jeho první profesionální angažmá.

Rory Ferguson
Začínal s tancem v australské National College of Dance, odkud pokračoval na akademii Tanyi Person. Stejně jako Mischa v roce 2015 nastoupil do Balletschule Theater Basel, kde bral lekce klasického tance a contemporary od Rafala Avnikjana či Amandy Bennet. Je finalistou Youth America Grand Prix 2014. Spolupracoval se Sydney City Youth Ballet, na repertoáru má mj. roli Prince z baletu Louskáček, kterou ztvárnil s Byron Ballet (2014). Ze Švýcarska se nyní oba ještě ne dvacetiletí tanečníci vydávají na první profesionální angažmá k nám.
Výrazné role: Merkucio (Romeo a Julie, chor. A. Pešková, 2016), Bílý králík (Alenka v říši divů, chor. S. Nečasová, 2016).

Maria Gornalova
Rodačka z Jekatěrinburgu studovala na Ďagilevově akademii. Po absolutoriu nastoupila do Divadla opery a baletu v Jekatěrinburgu a později ve Voroněži. Od roku 2001 tančila v brněnském Národním divadle či ve Státní opeře Praha. Její ideální fyzické dispozice a jistá klasická technika ji předurčují k rolím klasického repertoáru. Založila vlastní baletní studio Malex, které se věnuje nejmladším i starším dětem a zájemcům o studium na konzervatoři.
Výrazné role: Klárka (Louskáček, chor. A. Pešková, 2011), Aurora (Spící krasavice, chor. D. Záboj, 2017), Kapuletová (Romeo a Julie, chor. A. Pešková, 2016), Jin (Jekyll & Hyde, chor. M. Hanousková, 2016), Maminka/Královna (Alenka v říši divů, chor. S. Nečasová, 2016).

Mischa Hall
Studoval na australském tanečním centru The Dance Spot a Akademii klasického tance v Sydney. V Sydney City Youth Ballet nastudoval sólové role v baletu Louskáček, na repertoáru má také pas de deux Modráčků ze Spící krasavice. V roce 2015 nastoupil do Balletschule Theater Basel – tedy baletní škole při divadle v Basileji. Absolvoval lekce u Thomase Moricze (Ballet Frankfurt), Cynthie Harvey (American Ballet Theatre) či Stefana Zeromskiho (Nederlands Dans Theatre).
Výrazné role: Romeo (Romeo a Julie, chor. A. Pešková, 2016)

Marika Hanousková
Tanečnice a choreografka Marika Hanousková se narodila v Praze. Baletu se začala věnovat v šesti letech, vystudovala 1. Soukromou taneční konzervatoř v Praze, kterou úspěšně zakončila roku 2008. Jejím prvním angažmá bylo Divadlo F. X. Šaldy, kde ztvárňuje charakterní i komické role. Výrazný choreografický talent projevila již při svém choreografickém debutu – Café Reichenberg. Pro DFXŠ připravila úspěšné tituly Dům Bernardy Alby (2014), Jekyll & Hyde (2016). Marika Hanousková je současně studentkou pražské HAMU obor Choreografie.
Výrazné role: Eva (Gazdina roba, chor. A. Pešková, 2015), Chůva (Romeo a Julie, chor. A. Pešková, 2016)

Jaroslav Kolář
Pražský rodák Jaroslav Kolář se tanci začal věnovat v devíti letech. Taneční vzdělání získal na Konzervatoři Jaroslava Ježka. Je mistrem republiky ve sportovním aerobiku (v páru s Andreou Cvachovou), akrobatické umění často využívá i na jevišti. Jeho herecký, mužný projev ho předurčuje k dramatický a charakterním rolím. Role Mánka (Gazdina roba, chor. A. Pešková, 2015) mu vynesla širší nominaci na Ceny Thálie 2015.
Výrazné role: Mánek (Gazdina roba, chor. A. Pešková, 2016), Pepe Romano (Dům Bernardy Alby, chor. M. Hanousková, 2014), Hyde (Jekyll & Hyde, chor. M. Hanousková, 2016), Benvolio (Romeo a Julie, chor. A. Pešková, 2016), Kloboučník (Alenka v říši divů, chor. S. Nečasová, 2016).

Rie Morita
Rodačka z japonského Tokia absolvovala japonskou Císařskou akademie tance. Poté sbírala zkušenosti v Evropě – představila se v Junges Ballet Franken a studovala na Státní vysoké škole hudby a dramatického umění v Mannheimu. Na repertoáru má i choreografii Who cares? George Balanchina. Její doménou je hlavně klasický tanec, od září roku 2013 nastudovala v Divadle F. X. Šaldy výrazné sólové role (Popelka, 2014).
Výrazné role: Jang (Jekyll & Hyde, chor. M. Hanousková, 2016), Podivný pár (Gazdina roba, chor. A. Pešková, 2015), Kočka (Alenka v říši divů, chor. S. Nečasová, 2016).

Pavel Novotný
Pavel Novotný se narodil v Písku. První angažmá přijal v Jihočeském divadle v Českých Budějovicích, od roku 2006 tančí v libereckém souboru. Na jevišti je nepřehlédnutelný hlavně v komických rolích. Během své taneční kariéry vystudoval zahradní architekturu ve Vimperku.
Výrazné role: Paris (Romeo a Julie, chor. A. Pešková, 2016)

Annabel Pearce
Drobná Britka absolvovala Královskou konzervatoř ve Skotsku a v Liberci přijala své první profesionální angažmá (2013). Už během studia tančila v mezinárodních souborech současného i klasického tance (National Youth Ballet of Great Britain). Vyniká v komických, ale především v dramatických rolích, ve kterých uplatňuje svůj herecký talent a smysl pro detail.
Výrazné role: Julie (Romeo a Julie, chor. A. Pešková, 2016), Alenka (Alenka v říši divů, chor. S. Nečasová, 2016), Adela (Dům Bernardy Alby, chor. M. Hanousková, 2014).

Kristýna Petrášková
Absolventka pražské Taneční konzervatoře začala tančit v pěti letech. Během studií na konzervatoři tančila např. v baletech Děvčátko se sirkami (H. Kasai, Stavovské divadlo), Suite en blanc (C. Atanassoff). Diváci ji mohou vidět v souboru Laterny Magiky v baletních inscenacích Louskáček, Labutí jezero upravených většinou pro dětská představení v německých divadlech.

Veronika Šlapanská
Rodačka z Brna se věnuje tanci od osmi let. Již během studií na brněnské Taneční konzervatoři tančila v baletních inscenacích ND Brno (Raymonda, Spartakus ad.). Výrazná tanečnice s noblesním, ale i sebeironickým výrazem v baletních inscenacích bohatě využívá i svůj činoherní talent (La Poncia v baletu Dům Bernardy Alby, chor. M. Hanousková, 2014). Věnuje se i pedagogické práci, je velmi oblíbenou učitelkou Baletní školy při DFXŠ.
Výrazné role: Eva (Gazdina roba, chor. A. Pešková, 2015), Chůva (Romeo a Julie, chor. A. Pešková, 2016), Lilly (Jekyll & Hyde, chor. M. Hanousková, 2016), La Poncia (Dům Bernardy Alby, chor. M. Hanousková, 2014).

Margaux Thomas
Francouzka Margaux Thomas absolvovala roce 2009 taneční konzervatoř v Cannes, první profesionální zkušenosti sbírala v souboru Cannes Young Ballet, kde spolupracovala s choreografy jako Nans Pierson či Maggie Boggaart. V r. 2013 se zúčastnila kurzu D. Squira v Ostravě, který se zaměřoval na taneční styl Merce Cunninghama. Odtud už vedla krátká cesta do Národního divadla Moravskoslezského a poté do Liberce. Štíhlá, vysoká tanečnice vyniká především v komických rolích, ale i v charakterních.
Výrazné role: Elisabeth (Jekyll & Hyde, chor. M. Hanousková, 2016),

Alexej Yurakov
Alexej Yurakov se začal věnovat baletu ve svých deseti letech. Po absolutoriu Baletní konzervatoře nastoupil do Národního divadla ve Voroněži, kde působil dva roky. Poté ho cesty osudu zavedly do Národního divadla v Brně, do pražské Státní opery a poté do Liberce. Jeho bravurní zvládnutí klasické taneční techniky ho předurčuje k charakterním rolím. Role Franciho (Periferie, chor. A. pešková, 2010) mu vynesla širší nominaci na Ceny Thálie 2010. To samé se mu podařilo i v roce 2011, kdy se probojoval do širší nominace za roli Haralda Kreutzberga v inscenaci Harald – hvězda se vrací! (chor. D. Záboj, 2011). Jako pedagog se věnuje dospělým tanečníkům v rámci svého studia Malex.
Výrazné role: Princ (Louskáček, chor. A. Pešková, 2011), Desir (Spící krasavice, chor. D. Záboj, 2017), Kapulet (Romeo a Julie, chor. A. Pešková, 2016), Jekyll (Jekyll & Hyde, chor. M. Hanousková, 2016), Tatínek/Král (Alenka v říši divů, chor. S. Nečasová, 2016).

Autor: Jana Švecová

BALET: Podpořte svého favorita v liberecké Thálii 2017

Jan Adam

346 hlasů

Šárka Brodaczová

4 hlasy

Anya Clarke

2 hlasy

Joseph Edy

2 hlasy

Rory Ferguson

19 hlasů

Maria Gornalova

403 hlasů

Mischa Hall

7 hlasů

Marika Hanousková

8 hlasů

Jaroslav Kolář

61 hlasů

Rie Morita

3 hlasy

Pavel Novotný

4 hlasy

Annabel Pearce

26 hlasů

Kristýna Petrášková

21 hlasů

Veronika Šlapanská

35 hlasů

Margaux Thomas

11 hlasů

Alexej Yurakov

16 hlasů

Hlasovalo: 968

Anketa byla ukončena

3.6.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ
3

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Budova Uranu v Liberci.

Uran čeká rozsáhlý průzkum. Ukáže, kolik rekonstrukce může stát

Vratislavický pivovar bodovalv soutěži se Svatopavelským

Vratislavice nad Nisou – Svatopavelské pivo z produkce vratislavického pivovaru zvítězilo v degustační soutěži Pivní speciál 201.

Badmintonisté Liberce v 1. celostátní lize jednou vyhráli

Liberec - Družstvo Badmintonového klubu Technické univerzity v Liberci sehrálo v Praze úvodní kolo 1. celostátní ligy smíšených družstev s TJ Astra ZM Praha A a TJ Sokol Křemže.

ANKETA: Měla by existovat možnost posílat část sociálního pojištění na rodiče?

Liberecký kraj - Dvacet zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím devíti stran v Libereckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky. 

V libereckém podniku pracovalo na černo přes dvacet cizinců

Liberec – V podniku na výrobu plastových komponentů do aut pracovalo bez platného pracovního povolení 23 cizinců převážně z Ukrajiny a Moldávie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení