„Snímal jsem zářící monitory. V prostoru počítače jsem činil vše, co obvykle přináleží krajináři. Objekt mého zájmu byl akorát obsažen v počítačových hrách. Pomocí jednotlivých postav jsem procházel virtuálním světem a hledal vhodné výřezy,“ řekl Deníku před včerejší vernisáží fotograf Tomáš Pospěch.

Práce Tomáše Pospěcha přesto připomíná více krajinné výseky fotografa Josefa Sudka než obrazové produkty zábavního průmyslu.

„Jednotlivé snímky jsou velice univerzální a snaží se naplno postihnout význam pojmu krajina. Neobjevují se proto na nich žádné individuální či náhodné prvky. Jde vlastně o archetypální scenérie, kde je krajina vyjadřována tak, jak ji známe,“ dodal Tomáš Pospěch.

V době, kdy analogově zhotovené fotografie podléhají díky digitalizaci obsahové manipulaci, autor situaci obrací, když pohyb pixelů na obrazovce monitoru zastavuje jediným stisknutím spouště. Přesvědčit se o tom mohou návštěvníci Malé výstavní sině v Liberci až do 27. října.