A jak vypadala osmihodinová cesta 60letého divocha na kolobce?: Po deštivé noci a ranním vyjasnění jsme v 8 hodin vyjížděli z Cortiny na Pocol, kde se cesta dělí a my pokračujeme na Passo Giau (2236 m), kde jsme za 1:29 hod. čistého času. Na každém vrcholu kupujeme samolepku a lepíme ji na svého Kickbajka, což je základem správného putování po horách. Z Giau se řítíme dolů nekonečným sjezdem do údolí, kde se dále cesta houpá italskými vesničkami směrem na Falzarego. V místní sámošce nakupujeme kalorie a baštíme na návsi obklopeni jeptiškami a místňáky. Před Falzaregem stoupáme rozkvetlými, voňavými alpskými loukami na Passo Pordoi (2239 m), to už se ale v nekonečných kopcích vždy zatraceně trochu otepluje. Žízeň mám chvílemi takovou, že se bojím odplivnout, aby část hrtanu nevylítla na silnici. Z vrcholu svištíme opět dolů. Všude kolem je patrný letošní srážkový deficit a z většiny řek jsou jenom slabé potůčky. Výjezd na Passo Sella (2240) je v pohodě, i když už malounko začíná tahat za nohy. Při vražedném sjezdu dolů předjíždím cestou dvě Audiny a Porsche Carera. Máme totiž z kolobky výrazně lepší přehled o tom, kdo právě může jet proti v nepřehledných zatáčkách. Jedu tak rychle, že mám strach se podívat na tachometr. Stoupáme na Passo Gardena (2137 m), obrovské skalní masivy Selly jsou na dosah a panoramata krajiny fascinující. Dalším dlouhým sjezdem padáme do Corvary, dále po státovce na Bruneck a opět začínáme stoupat na poslední Passo Valparola (2168). Únava začíná být zřejmá a vrchol v nedohlednu, už nejsme tak svěží, jako ráno. V hospůdce kafíčko, pořádně na sjezd obléct a už se zase řítíme kolem obrovských skalních masivů, červeně ozářených právě zapadajícím sluncem 15 km sjezdem do Cortiny. Údaje z mého tachometru říkají, že jsme to jeli přes 8 hodin čistého času a průměrem 15,5 km/h, což v takovýchto kopcích není vůbec špatné. Všechny kopce jsem vyjel bez tlačení, abych vyzkoušel, jestli to vůbec jde. Jde to, ale v prudkých stoupáních se samozřejmě zřetelně ztrácí efektivita, od 15% stoupání je výrazně méně namáhavé kopec prostě jenom vyjít. Cestu jsme si zpestřovali nejen předjížděním buřtů (kolařů) v kopcích, ale zejména kocháním se kolem dokola neskutečných panoramat zdejší krajiny. Příjemně unaveni míříme za tmy do campu a vzácně se shodujeme, že to byl nejhezčí koloběžkový výlet, jaký jsme kdy zažili.
annonce
PŘIJÍMACÍ TECHNIK AUTOSERVISU, 30 000 Kč
LAMAČ KAMENE, 37 500 Kč
MALÍŘ, LAKÝRNÍK, 21 300 Kč
ZEDNÍK, 25 560 Kč
ÚDRŽBÁŘ - ELEKTRIKÁŘ, 32 000 Kč
ŽELEZOBETONÁŘ, 25 560 Kč
OPERÁTOR CNC, 30 000 Kč
FAKULTA PŘÍRODOVĚDNĚ-HUMANITNÍ A PEDAGOGICKÁ - ASISTENT/KA NA KATEDRU GEOGRAFIE, 29 000 Kč
Podat inzerát
cars
Volvo XC90 první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ, v záruce
Škoda Octavia
Volkswagen T5 servisní knížka, koupeno v D
Mazda nové vozidlo, servisní knížka
Volvo XC90 první majitel, servisní knížka, v záruce
Volvo XC40 nové vozidlo, servisní knížka, koupeno v CZ, v záruce
Škoda Octavia první majitel, servisní knížka, koupeno v CZ, nehavarované
Škoda Fabia koupeno v CH
Prodat auto
tipcars
Volkswagen Golf 1.4 TSI, ČR,1.maj, Serv.kniha
Mini Clubman Cooper S
Škoda Octavia 2.0 TDI, 4X4, Automat
Škoda Superb Laurin&Klement 2.0 TDI, 4X4
Škoda Superb 2.0 TDI 4x4 L&K
Škoda Roomster 1,4i 16V Style, 1.maj, vyhř.se
Volvo XC90 2.4 D5 Summum AWD A/T Navi, 7m
Mazda 6 2.2 MZR-CD Skyactive
Prodat auto