Alespoň ve srovnání s jinými místy České republiky. V Ústeckém kraji totiž návštěvnost klesá k bodu mrazu.

Na poslední domácí vystoupení fotbalových Teplic přišlo pouhých 2700 diváků. A to se tu hraje první liga a na Stínadla se nacpe přes osmnáct tisíc lidí! Že by fandové ztratili zájem o sportovní dění?

To těžko.

Jenže zápas Liberce s Mostem, tedy souboj dvou týmů ze spodku tabulky, navštívilo o zhruba dva tisíce diváků více než zápas o čelo tabulky v Teplicích…

Že by měl Liberec věrnější fanoušky než Teplice?
„Proti Budějovicím výrazně ovlivnilo návštěvnost počasí. Mrzí nás to, ale s tím nic udělat nemůžeme,“ má jasno obchodní a marketingový ředitel teplického klubu Petr Heidenreich.

Na nepřízeň fanoušků si pod Ještědem nestěžují ani hokejisté Bílých Tygrů, kteří dokázali letos Tipsport arenu již několikrát vyprodat.

Srdce Tygrů bije s tebou!

Tak zní jeden ze sloganů Bílých Tygrů, jenž má do hlediště přilákat další fandy.

Ti již před sezonou v předtuše vytouženého mistrovského titulu skoupili rekordní množství permanentních vstupenek.

Přesto Bílí Tygři přicházejí s dalšími a dalšími nápady, které se, zdá se, osvědčují.

V tomto týdnu sehrají liberečtí hokejisté celkem tři utkání na domácím ledě.

Klub proto pro „hokejem přesycené fanoušky“ připravil akci. Pokud si někdo zakoupí lístky na všechna tři utkání najednou, zaplatí pouze za cenu dvou.

V Chomutově zase na středečním zápase s Ostravou rozdávali za každou domácí branku dvacet klobás…

Masová pochutka je však tím nejmenším, co může celek pro své fandy udělat. Co byste řekli skútru nebo čtyřkolce?

Není problém!

V Teplicích rozdávají skútr Yuki na každém utkání.

„Princip je jednoduchý, stačí sledovat před utkáním moderátora utkání, který ve spolupráci se světelnou tabulí oznámí tvar přihlašovací sms zprávy a telefoní číslo, na které diváci mohou během prvního poločasu posílat své smsky,“ prozradil Heidenreich. Pak už divákům stačí jen čekat, zdali budou vylosováni počítačem, a dojít si pro svou cenu.

V Litvínově se zase hraje o čtyřkolky. Po domácích zápasech proti Plzni, Vítkovicím a Ústí naleznou tři motorové čtyřkolky v celkové hodnotě téměř 150 tisíc korun nové majitele. „A aby toho nebylo málo, jeden z držitelů permanentky obdrží na každém utkání stokilové prase od společnosti Procházka,“ prozradil Vladimír Novotný, tiskový mluvčí klubu, který má průměrnou návštěvu přes čtyři tisíce diváků.

I v Ústí se mají čím chlubit. „Oproti první lize nám návštěvnost vzrostla zhruba o tisíc diváků na zápas,“ říká s nadšením generální manažer ústeckého klubu David Šaffer. Přesto zůstává záhadou, proč nováček z extraligy zatím nevyprodal jediný letošní zápas.

S blyštivými akcemi a soutěžemi se v poslední době roztrhl pytel. Otázkou ale zůstává: Naplní se stadiony?