Ke slavnostnímu otevření stavby, která vznikla na místě stávajícího parkoviště, došlo ve středu. „P+R Černý Most je největší investice do této infrastruktury, kterou kdy město zažilo,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Parkovací dům je současně i ukázkou toho, že odstavení dojíždějících do Prahy na kraji metropole není úplně levnou záležitostí. Parkoviště postavil BAK Trutnov za půl miliardy korun, jedno parkovací místo vychází na zhruba 850 tisíc korun (pokud započítáme pouze nová vzniklá místa). Celkem 291 milionů korun má Praze proplatit Evropská unie. Nová P+R parkoviště vznikají i ve Středočeském kraji u nádraží, v porovnání s Prahou jich je ale výrazně méně.

Proti původnímu stavu je na Černém Mostě téměř třikrát více míst. Vznikla tu i stání s nabíječkami pro elektromobily (8 míst), stáním pro CNG/LPG (89 míst) i speciálními místy pro lidi na vozíku (22 míst) a rodiče s kočárky (18 míst). V domě je 28 míst pro motocykly a uzamykatelné místo, kam si mohou cyklisté uložit svůj bicykl. Řidiči na Černém Mostě zaplatí za den 50 korun a 100 korun za noc.

Lampář v centru Prahy při rozsvěcování plynových lamp.
OBRAZEM: Lampář vyrazil na Karlův most. Každý den rozsvěcí 46 plynových luceren

Na východním okraji Prahy vznikla nedávno další stání úpravou Chlumecké ulice (celkem 101). Další dvě desítky míst vznikly u tramvajové smyčky na Lehovci. „Postupně pracujeme na projektech záchytných parkovišť a neskončíme, dokud nebude dostatek možností zaparkovat a pohodlně přestoupit na MHD na všech okrajích Prahy,“ dodal Scheinherr.

Město příští týden plánuje začít se stavbou dalšího parkoviště, konkrétně v Nových Butovicích. Příští rok se má začít stavět na Zličíně a u Depa Hostivař.