Na specifika letní sezony se důkladně připravují také asistenční společnosti působící na českém trhu. „Předpokládáme, že zájem o zahraniční dovolené bude až o polovinu nižší než vloni,“ říká Marek Jaroš, ředitel asistenční společnosti Global Assistance.

Cestování automobilem má svá úskalí a porucha automobilu či nečekaná zdravotní indispozice může motoristům celou dovolenou velmi zkomplikovat. 

I letos přes přísná mezinárodní opatření a omezení kvůli nákaze covid-19 jsou asistenční společnosti připraveny poskytnout pomoc českým klientům v nouzi v plné míře prostřednictvím svých zahraničních partnerských zdravotnických zařízení a autoservisů. 

Vše o cestování po koronaviru najdete v našem speciálu ZDE

Během loňské letní sezony zasahovali členové ČAAS přibližně u 30 tisíc případů zdravotních komplikací Čechů v cizině. Pro letošní rok očekávají nižší počet zásahů, což platí nejen pro zdravotní asistenci, ale i pro pomoc motoristům s nepojízdnými vozidly.  Například v Chorvatsku, Rakousku, Slovensku či Německu během loňských prázdnin pomohly asistenční společnosti ČAAS téměř osmi tisícům českých řidičů s problémy s nepojízdným autem.

„Z naší praxe víme, že mezi nejčastější problémy motoristů patří poruchy motoru, baterie, startéru či chlazení. A také nehody, jako střet vozidel, střet se zvěří, čelní sklo). Časté jsou i asistenční zásahy zaviněné samotným řidičem, jako defekt pneu, vybitá baterie, zabouchnutí či ztráta nebo poškození klíčů a záměna paliva,“ říká Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Partners pro severní a východní Evropu a viceprezident ČAAS.

Prevence a bezpečnost

Nejen nižší zájem o dovolenou v zahraničí bude specifikem letošní prázdninové sezony, asistenční společnosti musí také dodržovat přísnější bezpečnostní opatření. „V Česku a na Slovensku jsme aplikovali opatření proti šíření koronaviru už v době nástupu krize. Jednalo se o oddělené kabiny, dezinfekce, zrušení nutnosti podpisu zakázkových listů a podobné preventivní kroky. V ostatních zemích je prevence plně v rukou našich zahraničních partnerů, kteří postupují v souladu s nařízeními daného státu,“ vysvětluje Vladimír Fuchs, generální ředitel asistenční společnosti Europ Assistance a člen prezidia ČAAS.

Letní dovolená se často také neobejde bez zdravotních problémů. V souvislosti s koronavirem členové ČAAS proškolili operátory svých zdravotnických týmů, aby byli schopni klientům poradit, jak se zachovat při podezření na onemocnění covid-19 a zajistit jim lékařské vyšetření v nejbližší vhodné nemocnici.

„Na letní sezonu se pečlivě připravujeme, přeškolujeme operátory a prověřujeme naše zahraniční partnery. U zdravotnických zařízení jsme neznamenali žádná omezení v rozsahu poskytované medicínské péče, platí však přísnější pravidla pro transporty a repatriaci,“ upřesňuje Vladislav Škop, zástupce Euro-Center a člen prezidia ČAAS.