Mitsubishi se ještě před relativně krátkým časem rozhodovalo, zda neopustí evropský trh s auty. Nakonec zůstalo a hodlá nabídnout zákazníkům své novinky. Jenže, jak se ukázalo při prezentaci nového ASX, evropští motoristí již tento vůz znají.

Na novinku se můžete podívat do naší fotogalerie.

Nová generace malého rodinného SUV (nebo crossoveru) s označením ASX totiž není nic jiného než Renault Captur s mírně upravenou maskou chladiče a jinými logy na karosérii. A totéž (přestože je to zatím tajné) se dá očekávat také v souvislosti s připravovaným novým Coltem. V tomto případě půjde samozřejmě o Renault Clio.

Mitsubishi společně s Renaultem tak následují cestu, kterou začaly prošlapávat například japonské značky Mazda a Toyota (prvně jmenovaná změnila Yaris hybrid na Mazdu 2 hybrid) nebo Suzuki a Toyota. Větší z obou automobilek poskytla té menší kvůli vzniku modelů Swace a Across kombi verzi Toyoty Corolly a RAV 4.

Nová generace Mitsubishi Outlander
Mitsubishi nakonec v Česku zůstává. A také nabídka aut se má rozšířit

Nové ASX bude oproti tomu, které se nabízelo ještě vloni, menším autem. Také už nepůjde objednat verzi s pohonem všech kol. Naopak ale budou mít zákazníci možnost zvolit hybridní nebo dokonce plug-in hybridní pohon.

Pět motorizací v nabídce

Rovněž interiér je kompletně převzatý od Renaultu. Vrcholné verze tedy dostanou centrální na výšku orientovaný multimediální displej, ale také rozumnou sadu fyzických tlačítek a dalších ovladačů. Zachována bude také posuvná lavice, díky níž lze základní objem zavazadlového prostoru 332 litrů zvětšit až na 401 litr.

Novinkou mezi vozy upravenými z továrny pro jízdu na LPG je Renault Captur
Renault Captur rozšiřuje nabídku aut upravených z továren na jízdu na LPG

Nabídka pohonných jednotek bude poměrně široká. Nejlevnější z nich je zážehový litrový tříválec, který je schopen vyprodukovat výkon 91 koňských sil. Následuje čtyřválcová přeplňovaná třináctistovka s celkem 140 koňmi. Tyto dvě motorizace jsou spojené s šestistupňovou manuální převodovkou, všechny ostatní pohonné jednotky už mají automatická převodová ústrojí.

Tedy jak silnější třináctistovka (158 koní), tak hybrid (143 koní) i plug-in hybrid (159 koní).

Auto se začne u tuzemských dealerů nabízet již v březnu příštího roku. Standardem bude pětiletá záruka omezená na nájezd 100 000 kilometrů.