VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tunel pod kolejemi nebude!

Chrastava - Chrastavské nádraží si nechtěl nikdo pronajmout. Hrozilo, že ho zavřou.

3.7.2010
SDÍLEJ:

NOVĚ OPRAVIT A HNED ZAS ZAVŘÍT. Osud chrastavského nádraží nakonec obrátil kraj. Zavírat se prý rozhodně nebude, přecházet přes koleje není potřeba. Konkrétní řešení ale zatím neexistuje.Foto: Deník/ Petr Šimr

České dráhy budovu nechtějí, protože jejich vlaky tam stavět nebudou. Nový provozovatel linek, britský kolos Arriva, tvrdí, že si prodej jízdenek zajistí přímo ve vlaku, nádraží nepotřebuje a platit za něj nebude. Jak se ale cestující dostanou na peron?

Osud chrastavského nádraží visel ještě do středy na vlásku. Budovu, kterou vlastní Správa železniční dopravní cesty, si nechtěl nikdo pronajmout a udržovat ji. Po středečním jednání Českých drah, krajského zastupitelstva a města Chrastavy se ale zdá, že nákladně zrekonstruovaná budova zůstane v provozu.

„Uděláme vše, co bude v naší moci, abychom nádražní budovu zachránili,“ napsal 26. června na chrastavský web starosta Michael Canov. Nevyloučil ani žádost o petici, se kterou se na občany obrátí. Jak se zdá, zatím není třeba.

Investice skoro čtyřiceti milionů korun do rekonstrukce nádraží a výstavby autobusového nádraží před ním nakonec nebude marná.

Kraj: nádraží padnout nenecháme

Obavy starosty i obyvatel Chrastavy mohou na chvíli utichnout. „Můžu vám zaručit, že ani jedna ze stran o zavření budovy nestojí,“ řekl ve středu krajský radní pro dopravu Martin Sepp. „Odbor dopravy se může zaručit, že nádraží zůstane pro všechny cestující stejně přístupné jako doposud.“

Společnost Arriva, která na trati z Liberce do Žitavy – a tudíž přes Chrastavu – začne letos jezdit, se jednání nezúčastnila. Má sice pronajatou samotnou trať, ovšem bez povinnosti pronajmout si k ní i nádraží.

„Přístup kraje a zvláště pana Seppa je pro nás velkou pomocí,“ řekl starosta Chrastavy Michael Canov. Přestože jednání přímo v nádražní budově trvalo tři hodiny, konkrétní řešení zatím ani podle Canova, ani podle Seppa neexistuje.

Kdyby nádražní budovou nešlo projít, cestující by ji museli obcházet a na nástupiště skákat po kolejích. „Nebo by se mohli pokusit prokopat se přímo do podchodu,“ zažertoval Michael Canov.

Podle Canova by bylo nádražní budovy škoda i z toho důvodu, že před ní v současnosti vzniká druhé autobusové nádraží. „Bylo by to vůbec poprvé v historii Chrastavy, kdy by autobusy a vlaky stály blízko u sebe,“ řekl Michael Canov. „Teď jsou od sebe kilometr daleko.“

Škoda by jistě bylo i nádražní restaurace paní Aleny Šimkové, která jako rodinný podnik funguje už 29 let. „Nemám ponětí, co bychom dělali, kdyby nádraží zavřeli, a doufám, že to tak nedopadne,“ řekla Šimková. „Chceme restauraci předat další generaci naší rodiny,“ dodala.

Autor: Matyáš Taller

3.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Teploměry šplhaly rekordně vysoko. Dokonce i v Harrachově

Čtyři veteráni. Zleva: Kohout, Schüler, Šindelář a Vágner.

Judističtí veteráni vyrazili do Budapešti

Záchranářský vrtulník z Liberce má za rok přes 500 zásahů

Liberec - Letecká záchranná služba v Liberci působí 26 let, za tu dobu vrtulník vzlétl k více než 13.000 případům. "V posledních letech mají záchranářské helikoptéry v kraji ročně mezi 500 až 650 zásahy, převažují akutní," řekl vedoucí letecký záchranář v Liberci Miloš Odstrčil.

Sklo je materiál, který nese hodně symboliky, říkají litevští skláři

Liberec - /GALERIE, ROZHOVOR/ Severočeské muzeum přichází s výstavou skla vynikajících litevských sklářů. Rozhovor s umělci a kurátorem se přímo nabízel.

Lezcům nebude zima. Mají speciální obleky

Liberecký kraj – Jako jediní v Libereckém kraji mají nyní českolipští profesionální hasiči speciální obleky pro lezecké zásahy. Vybavení, které nakoupili díky sponzorským darům od českolipských firem, je určené do ztížených klimatických podmínek, deště, silného větru a mrazu.

NÁZORY: Panenka

Liberecký deník přináší zajímavé názory lidí, kteří jsou ochotni se podělit o své myšlenky, zážitky a zkušenosti. Každý si najde to své. Ať už se jedná o Deník nastávající prvorodičky, Nahlas Petra Vondřicha nebo Sloupek Ireny Eliášové.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies