VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tunel pod kolejemi nebude!

Chrastava - Chrastavské nádraží si nechtěl nikdo pronajmout. Hrozilo, že ho zavřou.

3.7.2010
SDÍLEJ:

NOVĚ OPRAVIT A HNED ZAS ZAVŘÍT. Osud chrastavského nádraží nakonec obrátil kraj. Zavírat se prý rozhodně nebude, přecházet přes koleje není potřeba. Konkrétní řešení ale zatím neexistuje.Foto: Deník/ Petr Šimr

České dráhy budovu nechtějí, protože jejich vlaky tam stavět nebudou. Nový provozovatel linek, britský kolos Arriva, tvrdí, že si prodej jízdenek zajistí přímo ve vlaku, nádraží nepotřebuje a platit za něj nebude. Jak se ale cestující dostanou na peron?

Osud chrastavského nádraží visel ještě do středy na vlásku. Budovu, kterou vlastní Správa železniční dopravní cesty, si nechtěl nikdo pronajmout a udržovat ji. Po středečním jednání Českých drah, krajského zastupitelstva a města Chrastavy se ale zdá, že nákladně zrekonstruovaná budova zůstane v provozu.

„Uděláme vše, co bude v naší moci, abychom nádražní budovu zachránili,“ napsal 26. června na chrastavský web starosta Michael Canov. Nevyloučil ani žádost o petici, se kterou se na občany obrátí. Jak se zdá, zatím není třeba.

Investice skoro čtyřiceti milionů korun do rekonstrukce nádraží a výstavby autobusového nádraží před ním nakonec nebude marná.

Kraj: nádraží padnout nenecháme

Obavy starosty i obyvatel Chrastavy mohou na chvíli utichnout. „Můžu vám zaručit, že ani jedna ze stran o zavření budovy nestojí,“ řekl ve středu krajský radní pro dopravu Martin Sepp. „Odbor dopravy se může zaručit, že nádraží zůstane pro všechny cestující stejně přístupné jako doposud.“

Společnost Arriva, která na trati z Liberce do Žitavy – a tudíž přes Chrastavu – začne letos jezdit, se jednání nezúčastnila. Má sice pronajatou samotnou trať, ovšem bez povinnosti pronajmout si k ní i nádraží.

„Přístup kraje a zvláště pana Seppa je pro nás velkou pomocí,“ řekl starosta Chrastavy Michael Canov. Přestože jednání přímo v nádražní budově trvalo tři hodiny, konkrétní řešení zatím ani podle Canova, ani podle Seppa neexistuje.

Kdyby nádražní budovou nešlo projít, cestující by ji museli obcházet a na nástupiště skákat po kolejích. „Nebo by se mohli pokusit prokopat se přímo do podchodu,“ zažertoval Michael Canov.

Podle Canova by bylo nádražní budovy škoda i z toho důvodu, že před ní v současnosti vzniká druhé autobusové nádraží. „Bylo by to vůbec poprvé v historii Chrastavy, kdy by autobusy a vlaky stály blízko u sebe,“ řekl Michael Canov. „Teď jsou od sebe kilometr daleko.“

Škoda by jistě bylo i nádražní restaurace paní Aleny Šimkové, která jako rodinný podnik funguje už 29 let. „Nemám ponětí, co bychom dělali, kdyby nádraží zavřeli, a doufám, že to tak nedopadne,“ řekla Šimková. „Chceme restauraci předat další generaci naší rodiny,“ dodala.

Autor: Matyáš Taller

3.7.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Hasiči vyjeli kvůli bouřce k desítkám událostí

Krajská nemocnice v Liberci. Ilustrační foto.

Problém mezi nemocnicemi má vyřešit superaliance

Začíná Tulifest. Vítěze čeká Benátská!

Liberec – Už po čtvrté odstartuje v pátek 23. června v Liberci přehlídka začínajících hudebníků s handicapem i bez něj Tulifest 2017. Zúčastní se jí sólisté i kapely všech žánrů a všech věkových kategorií.

FOTO: Studenti představili svou formuli

Liberec - Formuli navrhli a zkonstruovali především studenti fakulty strojní ve spoluprací se studenty mechatroniky, informatiky a mezioborových studií a ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci (TUL).

Trpišovský: Barošův konec nás zasáhl. Náhrada? Možná Van Buren

Liberec – Bez gólmana Dúbravky, Bartošáka Vůcha, Součka a hlavně snajpra Baroše. Trenér libereckých fotbalistů Jindřich Trpišovský zase přišel o kostru týmu a největší hvězdu. I tohle léto tak musí budovat kádr skoro od píky.

Železniční doprava v kraji se jednoznačně zlepšila

Liberecký kraj /HLASUJTE/ - Moderní vlaky, miliony z EU investované do infrastruktury. Tak se promítla modernizace železniční dopravy v Libereckém kraji.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies