VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať mezi Hrádkem a Žitavou se dočká opravy nejdřív za tři roky

Liberec - Rychlostní rarity na trati mezi Hrádkem a Žitavou se cestující jen tak nezbaví. Zatímco z Liberce do Hrádku frčí vlaky rychlostí až 100 km v hodině, za Hrádkem přes Polsko se začnou ploužit třicítkou, maximálně čtyřicítkou.

15.2.2017 1
SDÍLEJ:

Vlak. Ilustrační foto. Foto: František Roček

Trať je v tak špatném stavu, že vyšší rychlost by mohla způsobit vykolejení. ' I když se na problém už roky poukazuje, vlak přes Porajów dál jezdí jako v dobách začátků železnice, kdy před ním běžel zřízenec s červeným praporkem. Polská velvyslankyně Grażyna Bernatowicz ale včera na jednání v Liberci ujišťovala, že vyhlídky na nápravu jsou.

„Jsme si vědomi toho, že jsme v Polsku v uplynulém období prakticky nečerpali z evropských fondů na rozvoj železnic. To se změní. Příští rok se má uzavřít dohoda o vysokorychlostní železnici mezi Prahou Libercem a Varšavou," řekla velvyslankyně. „Není možné, aby cesta z Prahy do Varšavy trvala přes deset hodin, to je stejné jako v dobách císaře Františka Josefa," dodala.

Kdy přesně ale dojde na opravu problematického úseku za Hrádkem, velvyslankyně neřekla. Mluví se však o horizontu tří až pěti let. „Kromě peněz je problém i v tom, kdo ten tříkilometrový úsek bude provozovat a starat se o něho, udržovat zabezpečovací zařízení a podobně. Jde o úsek, kde vlaky na polském území nestaví a který není napojen na žádnou jejich železniční větev, proto pro Poláky není zajímavý," řekl hejtman Martin Půta.

Minulý měsíc se ale ministři dopravy ČR a Polska předběžně dohodli, že trať by si pod svoji správu mohla převzít česká strana.

Ploužení vlaků přes Polsko má ovšem dopad na cestující. V Žitavě se aktuálně modernizuje vlakové nádraží. Vznikne tam železniční uzel, který od příštího roku umožní taktovou dopravu ve směru jak na Drážďany, tak i Varnsdorf. Cestující tak mezi vlaky přestoupí bez zbytečného čekání. Jenže pomalá jízda přes Polsko znamená nedodržování jízdních řádů. Pokud se trať neopraví na normální rychlost, budou muset cestující z Liberce čekat v Žitavě na navazující spoje 25 minut.

Autor: Jana Pavlíčková

15.2.2017 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Teploměry šplhaly rekordně vysoko. Dokonce i v Harrachově

Čtyři veteráni. Zleva: Kohout, Schüler, Šindelář a Vágner.

Judističtí veteráni vyrazili do Budapešti

Záchranářský vrtulník z Liberce má za rok přes 500 zásahů

Liberec - Letecká záchranná služba v Liberci působí 26 let, za tu dobu vrtulník vzlétl k více než 13.000 případům. "V posledních letech mají záchranářské helikoptéry v kraji ročně mezi 500 až 650 zásahy, převažují akutní," řekl vedoucí letecký záchranář v Liberci Miloš Odstrčil.

Sklo je materiál, který nese hodně symboliky, říkají litevští skláři

Liberec - /GALERIE, ROZHOVOR/ Severočeské muzeum přichází s výstavou skla vynikajících litevských sklářů. Rozhovor s umělci a kurátorem se přímo nabízel.

Lezcům nebude zima. Mají speciální obleky

Liberecký kraj – Jako jediní v Libereckém kraji mají nyní českolipští profesionální hasiči speciální obleky pro lezecké zásahy. Vybavení, které nakoupili díky sponzorským darům od českolipských firem, je určené do ztížených klimatických podmínek, deště, silného větru a mrazu.

NÁZORY: Panenka

Liberecký deník přináší zajímavé názory lidí, kteří jsou ochotni se podělit o své myšlenky, zážitky a zkušenosti. Každý si najde to své. Ať už se jedná o Deník nastávající prvorodičky, Nahlas Petra Vondřicha nebo Sloupek Ireny Eliášové.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies