Poslední velké opravy tu totiž probíhaly v letech 1993 a 1996. Jako první by měl přijít na řadu úsek u vlakového nádraží, tedy v ulici Žitavská. „Opravy tu budou probíhat od 23. dubna do 5. června. Bude se vyměňovat kolejiště v délce zhruba 130 metrů a k tomu se ještě provede usměrnění chodců posunutím přechodu a přidáním zábradlí," uvedl pro televizi RTM+ provozní ředitel DPMLJ Ludvík Lavička.

Kvůli rekonstrukci bude na trati výluka a to od zastávky Rybníček až do Horního Hanychova. Zastaralé koleje se totiž nebudou měnit jen od nádraží směrem k viaduktu ale dojde i na opravu výhybky u viaduktu a k opravě trakčních kabelů u křižovatky Kubelíkova. Stejně tak se počítá i s rekonstrukcí výhybky na Rybníčku. Náhradní dopravu místo tramvají budou zajišťovat autobusy.

„Další výluka bude o letních prázdninách a to v prostoru Soukenného náměstí, kde se budou rovněž měnit poškozené koleje. Půjde o úsek dlouhý také 130 metrů," dodal Lavička. Výměny se v létě dočká i smyčka na točce tramvaje v Lidových Sadech.

Dopravní podnik má v plánu i výměnu kolejí a rozpadlých panelů ze Šaldova náměstí do Rumunské ulice a také na Masarykově třídě mezi Lázněmi a Severočeským muzeem. Na to by ale mělo dojít až v roce 2017. „Křižovatka u Lázní je nejkritičtější úsek," říká ředitel DPMLJ Luboš Wejnar. „Kromě tramvají tam jezdí i ostatní automobilová doprava a koleje už jsou hodně zničené. Zásadní problém je nedostatečné odvodnění pod nimi. Musí se použít nová technologie. Její výhodou bude, že se sníží hlučnost projíždějících tramvají o několik decibelů," upřesňuje nutnost rekonstrukce Wejnar.