VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlejší spojení vlakem do Prahy? Někdy možná...

Liberecký kraj - Vlakem přes dvě a půl hodiny, autobusem hodinu. Cestování do Prahy se asi jen tak nezmění.

20.11.2016
SDÍLEJ:

Vlak. Ilustrační foto. Foto: František Roček

Cestovat do Prahy z Liberce vlakem? Momentálně jen pro železniční nadšence. Jet autobusem je téměř třikrát kratší a bez přestupu. Kdy se situace změní, není jasné, ministerstvo dopravy konkrétní odpověď nedalo. „Máme lepší napojení na Sasko než na zbytek republiky," konstatoval hejtman Libereckého kraje Martin Půta.

BLUDNÝ KRUH

Liberecký kraj usiluje o zlepšení železniční dopravy, zatím se však motá v bludném kruhu. Podle jednatele krajské společnosti Korid LK Pavla Blažka nechce ministerstvo objednávat rychlejší a modernější spoje, protože jsou tratě špatné. Dosud však neelektrizovalo jedinou trať v kraji a podle hejtmana to ani v nejbližší době neplánuje. Cestující do Prahy a zpět tak zřejmě budou stále odkázáni na autobusové spojení, do kterého si však musí kupovat jízdenky i s několikadenním předstihem.

„Ohledně zavedení dálkového spojení mezi Libercem a Prahou ministerstvo reaguje tak, že autobusová doprava není v jejich gesci a železniční spojení na této trase není objednáváno kvůli zastaralé infrastruktuře. Vlak do Prahy by jel stejně přes dvě a půl hodiny," vysvětlil Blažek.

Podle vyjádření tiskového mluvčího Ministerstva dopravy Tomáše Neřolda bude proces elektrizace hlavních tratí v dalších letech pokračovat. Na dotaz, zda ministerstvo plánuje v nejbližší době nějaké významnější akce ohledně modernizace tratí v Libereckém kraji, však konkrétně neodpovědělo.

ZRYCHLENÍ NA STO MINUT

Podle Pavla Blažka z Koridu se v tuto chvíli zpracovává investiční záměr k posouzení rychlého spojení mezi Libercem a Prahou. „Ten se však týká jen zlepšení stávajících tratí, takže by se spojení zrychlilo stejně jen asi na sto minut," vysvětlil Blažek. Podle něj je zásadní problém, že Liberecký kraj je pro Ministerstvo dopravy na okraji zájmu. Historie toho sahá až do devadesátých let, kdy vznikla mapa páteřních koridorů, které spolknou nejvíce peněz. „A Libereckým krajem žádný koridor neprochází," dodal Blažek. Zároveň upozornil, že na zastaralé tratě kraj doplácí i kvůli vyšším nákladům, které musí hradit dopravcům. Kdyby byly tratě elektrické, byly by náklady mnohem nižší.

Autor: Gabriela Volná Garbová

20.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Padesátý ročník lyžařského běžeckého závodu Jizerská 50
57

OBRAZEM: Padesátý ročník lyžařského běžeckého závodu Jizerská 50

Ilustrační foto.
DOTYK.CZ

Nejen Míša Muzikářová. Ročně se ztratí 5000 dětí

I v zimě se dá jezdit na kole

Jablonecko - Poslední dvě zimní sezóny se u nás rozšiřuje nový trend Fat bike. Kola s tlustými plášti slouží k jízdě na sněhu. Nedávno se příznivci fat biků sešli také v Držkově na druhém ročníku akce Fat bike challenge.

AKTUALIZOVÁNO

Smutná a Pedersen vyhráli jubilejní Jizerskou padesátku

Bedřichov - Kateřina Smutná si v seriálu dálkových běhů Ski Classics připsala páté vítězství za sebou.

Výbuch v Českém Dubu vyhnal lidi z domu

Český Dub – Exploze v kanalizaci vyhnala v sobotu večer z domova 12 osob v Českém Dubu.

Pole dance rozhodně není kroucení zadkem

Jablonec nad Nisou - /REPORTÁŽ/ V jabloneckém tanečním studiu Invert pořádaly lektorky pole dance první charitativní akci pro Český červený kříž. A jak bych mohla o něčem psát a nezkusit to? Tak jsem se zaregistrovala a šla.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies