Dělníci tu totiž montují nové výstražné zařízení. Novou signalizaci uvedou do chodu zřejmě až v pátek 16. července odpoledne. „Na trati Liberec – Tanvald máme na přejezdech modernější zařízení. Je to frekventovaná trať. Chceme ji mít co nejlépe zabezpečenou, proto jsme se pustili do modernizace signalizace i tady,“ uvedl přednosta Správy zabezpečení tratí ČD Pavel Holas.

Denně zde v obou směrech projede 50 vlaků, řidiči by proto měli přejezdu věnovat zvýšenou pozornost. „Do Vesce jezdím přes železniční přejezd autem pravidelně. Překvapilo mne, že signalizace nefunguje. Sama jsem si výstražné cedule a stopky před kolejemi o víkendu všimla. Ale myslím si, že ji klidně může některý motorista přehlédnout a zkřížit cestu rozjetému vlaku. Je to nebezpečné,“ podotkla za liberecké řidiče Petra Vítová.

Přejezd je nyní označen dopravní značkou Stůj, dej přednost v jízdě. Podle Jana Palečka, majitele jedné z libereckých autoškol, je to dostačující. „Lidé jsou tu sice zvyklí na závory a světla, ale toto značení by mělo stačit. Ze zákona musí řidič respektovat dopravní značení, v tomto případě musí zastavit tak, aby měl dostatečný rozhled na trať. Až potom může jet dál,“ řekl Jan Paleček.

Opravu provádí pardubická firma Chládek a Tintěra. „Začali jsme s výměnou zařízení v sobotu. Hotovi budeme v pátek,“ přiblížil za partu techniků mistr Zdeněk Dvořák. „Když výstražná signalizace nefunguje, vlaky musejí jezdit přes přejezd rychlostí 10 kilometrů v hodině,“ dodal.

(Luboš Vrabec)