Ačkoliv již déle než měsíc je část ulice 5. května označenou pěší zónou, řidiči dopravní značku ignorují a před Plazu vjíždějí a parkují zde své plechové miláčky.
Zřejmě však netuší, že se nejedná o zrovna levné parkovací místo. Městští strážníci totiž podle své tiskové mluvčí Daniely Buškové nejužší střed města hlídají a na vozy, které zde nemají co dělat, nasazují botičky. A jen manipulační poplatek za nasazení a sundání botičky je 300 korun. K tomu samozřejmě navíc může přibýt pokuta a ztráta bodu na řidičském průkazu.
Pouhé domluvy řidičům skončily
„Pěší hlídky zpočátku po označení pěší zóny řidiče pouze upozorňovaly a přestupky řešily domluvou, aby se nové značení vrylo lidem do paměti. Měsíc je však již dlouhá doba na to, aby si řidiči zvykli. Není možné, abychom řešili například pouze vjezd na náměstí Dr. E. Beneše a vozy před Plazou ignorovali,“ vysvětlila Daniela Bušková.
Hříšníky jsou stavebníci
Jak kromě toho dodala, jedná se většinou o těžší vozy, které svou váhou ničí nově vybudované chodníky před obchodním centrem. V drtivé většině případů se podle vyjádření Daniely Buškové jedná o vozy stavebníků, kteří na Plaze pracují. Na řešení situace v centru města spolupracuje Městská policie Liberec s odborem dopravy. „Samozřejmě i stavebníci jsou běžnými účastníky silničního provozu a pokud pravidla porušují, pak za to musí být patřičně ohodnoceni,“ uvedl Pavel Rychetský, šéf libereckého odboru dopravy.
Firmy, které Plazu staví, si podle něj mohou zařídit parkování v centru města, ovšem i ta mají svá omezení. „Není kapacitně možné, aby parkování uprostřed města měli všichni zaměstnanci, kteří na stavbě Plazy spolupracují,“ dodal Pavel Rychetský s tím, že navíc do budoucna se změní i režim stávající pěší zóny, kdy na jejím počátku nainstaluje město závoru a řidiči nebudou mít žádnou možnost, jak do nejužšího centra vjet. „Samozřejmě před jejím nainstalováním pravděpodobně proběhne informační kampaň, řidiči by si však již nyní měli zvykat, že tam nebudou moci vjet,“ doplnil Pavel Rychetský. Po nainstalování závory bude mít i zásobování určeno omezené hodiny, ve kterých jim město umožní vjezd do pěší zóny.