Radnice po zavedení rezervačního systému pro rodiče s dětmi do pěti let nabízí totiž nyní obyvatelům další možnost zajistit si přes internet na úřadu svou návštěvu předem.

„Lidé se mohou prostřednictvím webových stránek http://vs.liberec.cz/ objednat na magistrát až tři měsíce dopředu. Díky tomu budou v zarezervovaný den a hodinu přednostně obslouženi," upřesnila mluvčí magistrátu Pavlína Stránská. V případě, že by si občan nevěděl s elektronickým objednáním rady, či nemá přístup k internetu, je možné využít služeb recepce Magistrátu města Liberec na telefonním čísle 485 243 211, 485 243 777, nebo 485 243 111. „Zaměstnanci recepce zařídí objednání občanů na termín, který si sami vyberou, a to až tři měsíce dopředu," doplnila mluvčí. Úředníci budou od června vyřizovat žádosti jen těch obyvatel, kteří si termín rezervovali předem. „Původně byl sobotní provoz zaveden jako služba města těm občanům, kteří ve všední den přijít nemohou," uvedla Jitka Štíchová, vedoucí správního a živnostenského odboru.

Pro vyřízení občanského průkazu a cestovního dokladu je v sobotu otevřeno na libereckém magistrátu jen jedno pracoviště. Od zavedení novinky bude od června každý člověk vědět, v kolik hodin přijde na řadu. Pro plynulé vyřizování bez dlouhých čekacích lhůt však musí být každý, včetně dětí, objednaný předem. Podle mluvčí Pavlíny Stránské přinese podmínka rezervace pro sobotní provoz pro občany další výhodu.

Lidé se dozvědí včas případné technické problémy, které mohou bránit v řádném vyřizování žádostí o občanské průkazy a cestovní pasy. Nemuseli by se tak na úřad vydávat zbytečně.

„Už dvakrát v letošním roce k obdobné situaci došlo, a to z důvodu nefunkčnosti informačního systému, jehož správcem je Ministerstvo vnitra České republiky," doplnila Pavlína Stránská.