Radní totiž před několika dny schválili rekonstrukci několika ulic a uliček opodál, v jedné z nejstarších částí města. Ze souboru ulic lokality Na Ladech, která projde důkladnou opravou, lze za rušné místo, jímž denně projedou tisíce aut, považovat ulici Jungmannovu. Její rekonstrukce pak zřejmě dočasně skutečně ochromí dopravu ve městě.

„Na špatný technický stav ulic Studničná, Na Ladech, Perlová a Jungmannova upozornili sami občané. Rada města se tímto podnětem zabývala už v dubnu tohoto roku. Nejpozději do dubna příštího roku bude městu předána kompletní dokumentace, včetně stavebního povolení,“ upřesnil tiskový mluvčí magistrátu Martin Korych.

Město zaplatí polovinu

Rekonstrukce ulic v okolí krajského a okresního soudu by neměla překročit 10 milionů korun s tím, že samo město Liberec z této sumy zaplatí jen asi 5,2 milionů korun. Dalších 3,5 milionu přidají energetici z ČEZ a 1,3 uhradí vodaři. „Největší zásah čeká ulici Na Ladech,“ řekl primátor Jiří Kittner.

Jak vysvětlil primátor, když jde o důkladnou rekonstrukci, musejí se zkoordinovat práce, které zadalo město, s energetiky a vodaři. Pokud na sebe jednotlivé práce nenavazují, může dojít k prodloužení stavby, zvlášť když se plánují i výměny rozvodů elektřiny a dalších inženýrských sítí.

„V ulici Barvířská a Široká jsme neměli o překvapení nouzi. Jak se jednou kopne, objevují se komplikace, s nimiž nikdo dopředu nepočítal. Projekt Na Ladech na letošní opravu Barvířské a Široké navazuje,“ řekl Jiří Kittner.

Gagarinova bude mít nové chodníky

Dalších 10 milionů korun bude stát druhá velká investice, kterou vedení města plánuje na rok 2010. Stane se jí rekonstrukce chodníků na sídlišti Gagarinova, včetně částí komunikací. „V květnu letošního roku při prohlídce Gagarinovy konstatovali pracovníci odboru technické správy veřejného majetku, že některé chodníky i komunikace jsou už nefunkční a že se na nich začínají objevovat rysy havarijního stavu. To například u asfaltových krytů chodníků,“ vysvětlil tiskový mluvčí města Martin Korych.

Město proto nechalo největší díry zalátat asfaltem, jenomže za zhruba půl roku úředníci zjistili, že chátrání i nadále pokračuje, umocněno stářím chodníků a komunikací. „Docházelo ke zhoršování jejich stavu. Podle odboru technické správy by další opravy nic nevyřešily. Je nutná celková rekonstrukce,“ dodal mluvčí.

Město nyní vybere příslušného dodavatele pro zpracování projektu. Přesná cena rekonstrukce bude známa až po výběrovém řízení na dodavatele stavebních prací.