Nedokončený tendr na autobusovou dopravu v kraji, který má nahrávat monopolu společnosti BusLine, chybějící koordinátor veřejné dopravy, špatná opatření v souvislosti s uzavírkou silnice z Liberce do Lukášova, ale i kratší intervaly tramvajové linky do Jablonce. Z toho všeho viní Změna pro Liberecký kraj krajského radního pro dopravu Vladimíra Mastníka (Starostové pro LK).

„Kromě dopravní zakázky se neschopnost vedení kraje v resortu dopravy projevila, když týden před uzavírkou krajské silnice mezi libereckými Kunraticemi a jabloneckým Lukášovem krajští radní rozhodli, že teprve začnou jednat s Libercem a Jabloncem o dávno avizovaném zkrácení intervalu tramvajové linky 11," zmínil mimo jiné v tiskové zprávě Změny Jindřich Berounský, který se dopravě věnuje. Kandidátka na hejtmanku a předsedkyně Změny Zuzana Kocumová proto včera podala návrh na jeho odvolání.

Radní Mastník se před hlasováním vyjádřil ke všem kritizovaným bodům. Především k tendru na veřejného dopravce. Opozice Starostům v osobě Vladimíra Mastníka vyčetla, že soutěž nebyla otevřená pro všechny dopravce a že z ní byly vyloučeny společnosti, které nabízely levnější služby.

Radní ve své obhajobě připomněl, že zatímco BusLine jezdil do konce roku 2014 za 32 Kč/km, liberecký dopravní podnik, který patří městu (jehož ekonomickým náměstkem je právě Jan Korytář), si účtuje za kilometr 58,70 (byť v provozně náročnější městské aglomeraci). Což kraj odmítá v budoucnu akceptovat.

Také kritizovanou objížďku lukášovských serpentin přes Harcov vrátil Mastník na hřiště Změny poté, co poukázal, že zmíněná silnice nepatří kraji, ale městu a tudíž by o ni měl se sousedním Jabloncem jednat právě liberecký magistrát.

V tajné volbě ho podpořilo 33 ze 45členného zastupitelstva. Tématu se v Libereckém deníku budeme dále věnovat.