VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová tramvaj jezdí Libercem

Liberec - Prototyp nové tramvaje EVO2 vyjel v úterý poprvé do plného provozu městské dopravy v Liberci. Dopravní podnik nasadil nízkopodlažní vůz na hlavní trať, jezdit bude z Lidových sadů pod Ještěd do Hanychova.

26.9.2012
SDÍLEJ:

Nový prototyp nízkopodlažní tramvaje EVO2 Foto: Deník/Vít Černý

Nová tramvaj je první plně nízkopodlažní v Liberci, jinak jezdí po městě dalších 12 vozů, které mají díky modernizaci nízkopodlažní nástup uprostřed, další se dokončuje. Řekl to generální ředitel Dopravního podniku měst Liberce a Jablonce (DPMLJ) Luboš Wejnar.

Evička, jak nové tramvaji v dopravním podniku říkají, má za sebou už tisíc kilometrů, jež najezdila v první fázi zkušebního provozu. Testovala se prázdná a pak s pytli s pískem. Vezla až 16 tun zátěže, aby se simulovala přeprava 160 stokilových cestujících.

Více o nové tramvaji čtěte zde:

To je kapacita vozu v obvyklém provozu, ve špičce se jich ale do tramvaje vejde až 230. „Jezdili jsme hlavně v noci, abychom nekomplikovali provoz. Vždy jsme dojeli zpátky, už to je dobré," poznamenal provozně technický ředitel Ludvík Lavička. Teď čeká tramvaj provoz s cestujícími. Bez zásadních problémů musí najezdit 7000 kilometrů za 90 dní.

Nová tramvaj je dlouhá téměř 23 metrů, zhruba v polovině je rozdělena „harmonikou." Ve srovnání s dosavadními vozy je vnitřek o osm centimetrů širší. „Snahou bylo co nejvíce využít interiér pro cestující," vysvětlil obchodně technický ředitel Pragoimexu Jiří Hána. Zvenčí je tramvaj díky moderním materiálům širší jen o tři centimetry. Vůz přišel dopravní podnik na 38 milionů korun bez DPH. Konstruktéři Pragoimexu ušili novou tramvaj Liberci na míru, zda se jim to povedlo, ukážou příští měsíce. Tramvaj čeká provoz v zimním období, které je v podhorském Liberci dost náročné.

Cestujícím, jež mohli vůz vyzkoušet v sobotu, se tramvaj líbí. „Dobře se do ní nastupuje a je prostorná a světlá, i sedačky mi připadají širší a pohodlnější," řekla jedna z cestujících. Podle Wejnara jsou zatím ohlasy vesměs kladné. „Výhrady jsou většinou jen k barvě vozu," řekl. Nová tramvaj je tmavě šedá a lidé by ji raději viděli v živějších barvách. Náměty a připomínky mohou cestující posílat dopravnímu podniku i přímo z vozu, kontakty s anketní otázkou jsou na samolepkách v tramvaji.

Dopravní podnik by rád nasadil do provozu v Liberci ještě sedm takových vozů, počítá s tím i rámcová smlouva s Pragoimexem. Záleží ale i na tom, zda na to budou peníze. Ve výhledu do roku 2016 se zatím s nákupem dalších nových tramvají nepočítá. Přednost možná dostane modernizace starých vozů, která je levnější přijde na 7,5 až osm milionů korun. Modernizace provádí dopravní podnik ve vlastních dílnách a podobně by chtěl v budoucnu stavět i nové tramvaje. Cena vozu by se tak snížila o pětinu.

Autor: ČTK

26.9.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Trenér libereckého Slovanu Jindřich Trpišovský.

Evropské poháry? Oslabený Liberec si musí nechat zajít chuť

instalatér, ilustrační foto

Opravy – kdy je hradí nájemce a kdy pronajímatel?

Další víkendová nehoda si vyžádala jednoho mrtvého a dva zraněné

Jeřmanice – Po půl čtvrté ranní vyjížděli profesionální hasiči ze stanice Liberce k další vážné nehodě.

Oldřich Kvasnička: „Svět se tak trochu zbláznil do emoční roviny“

 S Oldřichem Kvasničkou jsme si povídali o tématech, která se dotýkají jeho práce kouče a konzultanta. Poradenská firma Aperta, jejímž je spolumajitelem, se mj. zaměřuje na vzdělávání zaměstnanců. 

Hrady lákají sběratele na unikát

Liberecký kraj – Obyčejné vstupenky se brzy změní ve sběratelskou edici s historickými snímky památek. Turisté si je budou moci lepit do „vandrbuchu“, který zároveň získají. Nejpozději do dvou let.

AKTUALIZOVÁNO

Srážka dvou aut si vyžádala sedm zraněných. Mezi nimi i dvě děti

Jablonné v Podještědí – Na silnici 13 mezi Rynolticemi a Lvovou se stala v sobotní podvečer vážná dopravní nehoda, při které se střetly dva osobní automobily.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení