VYBERTE SI REGION

Mikuláš naděloval na nástupišti, na kolejích, a taky v odbavovací hale

Hrádek nad Nisou – Ve švech praskalo v sobotu 5. prosince vlakové nádraží v Hrádku nad Nisou. K tomu byla slyšet všude vedle češtiny také němčina.

7.12.2009
SDÍLEJ:

MIKULÁŠ NADĚLOVAL NA NÁDRAŽÍ. Hrádeckým nádražím se nedalo v sobotu projít, aniž by člověk nepotkal Mikuláše, čerta a anděla. Sladkosti dostávaly děti i v hale, kde psaly Ježíškovi.Foto: Deník/ Jan Škvára

České dráhy totiž oslavovaly 150 let železniční trati mezi Hrádkem a německou Žitavou. Šanci nechat se svézt už z Liberce do Žitavy a zpět historickým vláčkem, taženým parní lokomotivou, využily stovky, ne–li tisíce lidí. A to z obou konců železniční trati, tedy i z Žitavy.

Současně naděloval Mikuláš, a to skutečně všude – v Mikulášském vlaku, vypraveném z Liberce, ale i v prostorách nádraží v Hrádku.

„Ne všechny rodiče a děti se vešli do Mikulášské jízdy. Proto jsme jim připravili nadílku tady v hale. Dárek dostalo každé dítě, které nám přineslo vlastnoručně namalovanou hvězdu,“ řekla Hedvika Zimmermannová z místní Diakonie, bývalá místostarostka Hrádku.

„V minulých letech jsme dělali Mikuláše v kostele, teď jsme přesídlili na nádraží,“ doplnila. V odbavovací hale nádraží děti také házely do připravené poštovní schránky svůj dopis Ježíškovi, své vánoční přáníčko. Věděly, že musí přiložit i obálku se známkou, aby jim mohl Ježíšek odpovědět.

„Ježíšek odpoví úplně každému dítěti, napíše všem,“ zdůraznila Hedvika Zimmermannová. Železniční trať křižovaly tři páry historických vlaků, tažených parními lokomotivami.

Železniční trať ze Žitavy do Liberce, o kterou se zasloužil liberecký průmyslník Johann Liebieg, je jednokolejná a vede údolím Lužické Nisy. Most přes Nisu mezi Žitavou a polským Porajowem se svou délkou 741 metrů patří mezi nejdelší saské železniční mosty.

Trať byla otevřena v prosinci roku 1859 a navázala na již dokončenou železnici do Pardubic, která byla dokončena o půl roku dříve. Železnice měla zajistit rychlou cestu z Německa do Vídně. Historické vlaky vypravila Společnost železniční výtopna Jaroměř.

Autor: Zuzana Minstrová

7.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bílí Tygři Liberec - HC Energie Karlovy Vary 3:2
11

Mistr odvrátil ostudu a po obratu v poslední třetině udolal Vary

Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Německá fenka zachytila stopu ztracené Míši. Policisté vyhodnocují informace

Tajemství horské přírody odhaluje Severočeské muzeum

Liberec – Přírodovědná expozice v Severočeském muzeu není žádnou novinkou, stále ale láká návštěvníky. Ve středu 25. ledna mají ale lidé jednu z mála příležitostí, projít si ji se zasvěceným průvodcem a poutavým vypravěčem Martinem Pudilem

Sto tisíc pro Domov U Spasitele

Nákup andělů podpořil důležitou službu pro staré a nemohoucí lidi na  Frýdlantsku

Spolujezdecká osobnost z Podještědí – Pepa Král

Liberec - /ROZHOVOR/ Jako je Raimund Baumschlager nebo Hermann Gassner nazývaný multišampionem, Josef Král z Liberce může být nazývaný multispolujezdcem. Za svou dlouholetou kariéru odstartoval do více jak 230 soutěží a usedl na sedadlo spolujezdce (i když třeba jen na jednu soutěž) k téměř třiceti rallyovým jezdcům. První soutěže si připsal na své konto již ve druhé polovině osmdesátých let. Jen v letošní sezóně odnavigoval třináct soutěží a ještě ho nějaká čeká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies