Prodejem akciové společnosti Technické služby (TS) se Hrádek nad Nisou zbavuje své neprosperující firmy. Ta již kromě převozové služby raněných, nemocných a rodiček nevyvíjela žádnou aktivitu a pro město byla břemenem.Převozová služba, již TS provozovaly, je služba hrazená VZP. Nebyl tedy důvod, aby ji město nadále zajišťovalo samo. Starosta Hrádku Martin Půta (SLK) Deníku řekl, že k postupnému zániku Technických služeb docházelo už od roku 2006, kdy se radnice rozhodla jednotlivé služby přidělit ze soutěží vzešlých dodavatelům.

„Tehdy padlo rozhodnutí mít na každou z činností samostatnou firmu. Sekání trávy, sběrný dvůr nebo úklid dnes zajišťují soukromé subjekty, které městu výrazně ušetřily peníze," uvedl starosta. Například u sekání trávy dnes platí radnice jen polovinu toho, co musela vynakládat, když práci dělaly právě Technické služby.

„Přijde mi rozumnější udělat jednou za 5 let výběrová řízení a z ní vzešlým vítězům přidělit práci. U vlastní firmy nemáte nikdy záruku, že bude práci pro město dělat nejkvalitněji a nejlevněji a vy do ní pak jen nebudete pumpovat peníze, aby jste ji udržel," zamyslel se Půta nad smyslem městy vlastněnými Technickými službami.

Zájem o ty Hrádecké byl vzhledem k malé činnosti překvapivý. Zájem projevily společnosti Automedic s. r. o., Česká sanita s. r. o. a Jiří Kureš. Jako nejlepší byla vyhodnocena nabídka společnosti Automedic. Firma zatím získala 30% podíl v TS a zavázala se, že zakoupí novou sanitu. Smluvně má společnost zajištěno předkupní právo na zbytek podílu, které bude moci uplatnit, pokud do konce roku 2013 bude plnit všechny smluvní podmínky. Celý podíl v TS bude Automedic stát 400 000 korun. Půta si nemyslí, že je to málo.

„V podstatě jsou jediným majetkem TS šestileté sanity po leasingu, které nemají valnou hodnotu. Naopak Automedic nás přesvědčil tím, že jeho sanitní vozový park tvoří 5 automobilů Volkswagen Transporter vybavených moderními polohovacími lehátky a sedačkami. Společnost každým rokem nakupuje nový sanitní vůz. Automedic má navíc podepsané smlouvy s deseti zdravotními pojišťovnami," zdůraznil Půta s tím, že operativně mohou být vozy Automedicu nasazeny v případě neočekávaného vytížení místních vozidel.

Právě převoz raněných, nemocných a rodiček je v Hrádku žádanou službou. Málokde ji ale provozují samotná města, obvykle ji poskytují právě většinou soukromé firmy nebo některé nemocnice.