VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Liberec má strategii proti korupci. Bez humbuku

Liberec – Bezmála rok pracují politici a magistrátní úředníci na protikorupční strategii. Její smysl a cíl je stejný jako v případě Libereckého kraje – transparentní řízení města a dostupnost veřejných informací jako obrana proti uplácení a klientelismu.

13.5.2013 26
SDÍLEJ:

Liberecká radnice. Ilustrační foto.Foto: Deník/ Jan Škvára

Zatímco zřízení krajské protikorupční komise budí vášně a je přijímáno veskrze rozporuplně, v případě města Liberce prošly přípravy strategie a zavádění procesů bez zvláštních emocí. „Tato radnice nebyla nikdy transparentnější. A je důležité, že to děláme dobrovolně, aniž by nám to ukládala zákonná povinnost. Pozitivní dopad již přijatých opatření mohou už dnes občané vidět v úspoře několika desítek milionů korun u transparentně realizovaných veřejných zakázek," konstatovala primátorka Martina Rosenbergová (ČSSD), podle níž nechali celou strategii dlouze připomínkovat.


To však odmítl opoziční zastupitel a bývalý liberecký primátor Jan Korytář (Změna pro Liberec). „Při zpracování protikorupční strategie se neobrátili ani na zastupitele ani na neziskové organizace k připomínkování," podotkl Korytář.

Přesto ale uznal, že se řízení města a jeho transparentnost výrazně zlepšily. Nové vedení zprůhlednilo zadávání veřejných zakázek a nakládání s majetkem města, zasedání zastupitelů jsou on-line a zveřejňovány jsou i doslovné zápisy z rady města.

Magistrát rovněž nechal zpracovat etický kodex zpravodaje města nebo etický kodex pro zaměstnance. Pracuje se na dokumentu i pro zastupitele. „Na webových stránkách jsou k dispozici smlouvy s plněním nad 80 tisíc korun," dodal ekonomický náměstek Jiří Šolc (Liberec občanům). Doplnil, že například v městské společnosti Liberecké IS se k protikorupční strategii přihlásili a usilují o maximální transparentnost.

Přesto ale opozice není s protikorupční strategií zcela spokojena. „Chybí mi tam kontrola městských společností, kterými ročně protečou stovky miliónů korun. Protikorupční strategie není podle mého názoru dostatečná," dodal Korytář.

Právě tyto okolnosti prý odlišují městkou strategii od té krajské. „Důvody jsou ve dvou věcech. Vždy záleží na tom, kdo strategii připravuje a s jakým cílem. Pokud chcete změnit systém, je hned kritizován. Když to udělá parta lidí, kteří si vzájemně notují, pak je úsilí, s nímž je realizován, jiné," uzavřel Korytář.

Autor: Barbora Silná

13.5.2013 VSTUP DO DISKUSE 26
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ

Jak snížit spotřebu auta? Není to složité, těmto mýtům ale nevěřte

Fotbal - ilustrační foto.

Osečná chytla půltucet od Kamenice

Dopravci chtějí v nových smlouvách více peněz. Kraj už uvažuje i o vlastním dopravním podniku

Liberecký kraj – Komplikace kolem autobusové dopravy v Libereckém kraji pokračují. Aby kraj uspokojil požadavky dopravců, kteří potřebují více peněz na zvýšené mzdy řidičů, vypsal nové řízení. Oba stávající dopravci, ČSAD Liberec i BusLine, se do něj přihlásili. Jejich požadavky jsou však podle kraje mnohem vyšší, než jsou náklady na platy.

Zfetovaný muž napadl svou matku

Liberecko – Policisté museli z domu vykázat devatenáctiletého mladíka, který napadl svou matku. 39letá žena se už dlouho cítila ohrožena svým násilnickým synem.

Holky se rvaly, až vlasy lítaly. Padaly i facky a další krátké krimi zprávy

Jablonec n. N. – V Jablonci je rušno. Mladá žena chtěla spáchat sebevraždu, muže bili a kopali do hlavy, hoky se zase nepohodly a tahaly se za vlasy.

Voda z vlastní studny - na kolik přijde

Pokud máme příhodné podmínky na zahradě nebo jiném pozemku pro vybudování studny (o potřebných podmínkách pro stavbu studny jsme psali zde) a jsme rozhodnuti studnu zřídit, udělejme si nejprve velmi přibližnou kalkulaci, na kolik to všechno přijde.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies