Každý den jezdí pan Martin z Raspenavy do firmy TRW ve Frýdlantu. Stejně jako jeho kolegové není spokojen s tím, jak se do práce dostat. „Od dubna je uzavřený kruháč ve Frýdlantu v Žitavské ulici. Objížďka je přes Dětřichov asi dvanáct kilometrů. Tak si to všichni krátíme cestičkou pod benzínovou pumpou ve Frýdlantu. Ale jsou s tím problémy, majitelům cesty se to nelíbí,“ řekl Deníku.

Prašná cesta patří firmě Silkom, stejně jako přilehlé pole, přes které si auta rovněž krátí cestu. „Zatarasili to tam kameny, aby jim tam lidi nejezdili. Jenže vždycky se najde někdo, kdo ty kameny odvalí a auta tam pořád jezdí. A to nejen osobáky, ale i náklaďáky,“ ukazuje do pole další ze zaměstnanců TRW.

JEN PRO TRW

„Podívejte, je tu zákaz vjezdu a hrne se sem další auto s vlekem. To pak to pole dostává zabrat. Už jsme tady odsud vyháněli i kamion, vůbec nevím, jak se sem dostal,“ říká místostarosta Frýdlantu Jiří Stodůlka s poukazem na dvě cedule zákazu vjezdu. „Budeme se tou situací zabývat i na radě města, protože situace už je neudržitelná. Chceme se s firmou Silkom dohodnout, aby nechala jejich účelovou komunikaci průjezdnou, protože není možné, aby lidé jezdili do práce s více než desetikilometrovou zajížďkou. Zároveň ale není možné, aby touto cestou jezdily traktory a náklaďáky,“ řekl starosta Dan Ramzer.

Cestu přes pole tak chce město nechat ohradit dřevěnými zábranami. Vlastní účelovou cestu patřící Silkomu, přes kterou si auta také zkracují cestu, pak bude víc dozorovat městská policie. „Tato zkratka by měla být skutečně jen pro lidi zaměstnané v TRW nebo u Rasla. Všichni ostatní musí po řádné objížďce přes Dětřichov,“ zdůraznil Stodůlka.
Radnice stejně jako řada řidičů z Frýdlantska přitom kritizuje, jakým způsobem je Žitavská ulice od dubna opravována. „Spadá to pod krajskou správu silnic, komplikace kolem rekonstrukce jsou pro mě nepochopitelné, všechny termíny jsou nedodržovány,“ uvedl Ramzer. Vyjádření Krajské správy silnic se nám nepodařilo zatím získat. Posun prací ale má mimo jiné na svědomí i špatný stav kanalizace, která se původně neměla opravovat. Po odkrytí se ale zjistilo, že je v takovém stavu, že opravu nutně vyžaduje. Podle řidičů ale nejsou stavaři na Žitavské ulici téměř vidět, na rozdíl od nově opravené Lužické, kterou ovšem dělalo město.