„K výraznému zlepšení došlo na zejména na silnicích II. třídy. Přesně polovina úseků II. tříd má povrch vozovky výborný nebo dobrý," upřesnil krajský radní pro dopravu Vladimír Mastník.

Horší situace je u silnic III. tříd, kde se podařilo snížit délku havarijních úseků o dvanáct kilometrů.

Podle hejtmana Martina Půty investoval loni kraj do silniční sítě nejvíce peněz za celou historii krajů. „Velká část financí však šla do obnov úseků poničených povodněmi v roce 2010," poznamenal hejtman.

Podle Půty je důležité investovat do celkové rekonstrukce silnic, aby byla jejich životnost delší. „Nemá smysl opravovat jen povrch, důležité je udělat i podklad," upřesnil hejtman.

„Abychom udrželi současný stav a mohli počítat s mírným zlepšením, musíme ročně do silnic investovat alespoň půl miliardy," uvedl dále Mastník.

Za loňský rok opravil Liberecký kraj vozovky II. a III. třídy v rozsahu necelých 80 kilometrů. Velké procento hradil z evropských a státních dotací.

Liberecký kraj v současnosti spravuje 2075 kilometrů II. a III. tříd, z toho 215 je ve výborném stavu a 775 v havarijním stavu. Letos je v plánu mimo jiné rekonstrukce silnic v rámci projektu od zámku Frýdlant po zámek Czocha v Polsku. Postupně by mělo být opraveno přes dvacet kilometrů silnic v této oblasti.

Liberecký kraj počítá letos s investicemi do silniční sítě přes půl miliardy.