VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj bude vážit kamiony. Nelíbí se mu, že ničí silnice

Liberec - Obsluha v pískovně vydává řidiči nákladního vozu dva doklady. Jeden pro firmu se skutečnou hmotností převáženého nákladu, druhý pro případ, že by náklaďák kontrolovala policie. Tam už jsou údaje o váze mnohem nižší. „Bohužel, jsou to praktiky, se kterými se setkáváme poměrně často. Přetížená auta pak ničí silnice, musíme proti tomu bojovat," říká hejtman Martin Půta. Podle něj přitom nejsou tolik problémy s kamiony, které převáží zboží přes celou Evropu, jako právě s nákladními vozy, které jezdí krátké trasy a vozí kámen z lomů, písek z pískoven, stavební suť a podobně.

15.1.2016
SDÍLEJ:

Kamionová doprava. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Dagmar Rozkošná

To potvrzuje i mluvčí sdružení českých autodopravců ČESMAD Martin Felix. Podle něj nejsou potřeba kontroly přetížených vozů ani tak na dálnici, jako na okresních silnicích. „Právě tam jezdí přetížené kamiony s dřívím, pískem nebo kamením. Snažíme se jako ČESMAD proti nim bojovat, protože je to nekalá konkurence, na kterou doplácejí ti poctiví."

Potvrzuje tak fakt, že řada řidičů je nucena vedením firmy k tomu, aby nedodržovala předepsané limity. „Při běžné kontrole se dostaneme i přes 80 tun na soupravu. Limit má přitom být maximálně 48 tun," říká Pavel Bergmann z Centra služeb pro silniční dopravu (CSPSD). Právě tato firma bude v kraji provádět nízkorychlostní kontrolní vážení kamionů na silnicích I., II. i III. třídy. V roce 2014 bylo zjištěno v kraji 18 přetížených vozidel, vloni to bylo 33 případů. „Problém je v tom, že když se chytí první kamion, tak řidiči si to vysílačkami předají a ostatní už jedou jinudy," říká Půta.

Za každé zjištěné přetížení vozidla zaplatí Liberecký kraj CSPSD tři tisíce korun. Přesto na tom kraj vydělá. Pokuta pro dopravce je totiž 9000 Kč za každou započatou tunu navíc. „Pokuta se následně dělí tak, že 40 % z ní je příjmem vlastníka pozemní komunikace, na níž bylo kontrolní vážení provedeno, 45 % příjmem kraje a 15 % jde do rozpočtu, ze kterého je hrazena činnost orgánu, který pokutu uložil," vysvětluje radní pro dopravu Vladimír Mastník s tím, že kontrolní vážení má zároveň preventivní charakter a je jedním ze způsobů ochrany pozemních komunikací.

Kromě hmotnosti budou kontroloři sledovat i povolené rozměry vozidla. Podle Pavla Bergmanna totiž není výjimkou, že na silnicích jezdí kamiony delší, než povoluje vyhláška. Povolení od silničního správního úřadu přitom často nemají.      

Autor: Jana Pavlíčková

15.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Takhle to vypadá, když mají policisté den blbec.
AUTOMIX.CZ
45

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

Ilustrační foto.

Mladou mámu a její miminko po nehodě transportoval vrtulník

Přehrada bude v srpnu možná bez aut

Liberec – Jen pěší a cyklisté by se měli v srpnu dostat do ulice Zvolenské podél liberecké přehrady. Radní totiž schválili žádost o její uzavírku od hráze k začátku přehrady. Není to ale z důvodu opravy silnice, ale na přání lidí, říká vedení města.

Hasiči vyjeli kvůli bouřce k desítkám událostí

Liberecký kraj – Silný vítr lámal stromy. Živly ukázaly největší sílu na Českolipsku a Jilemnicku.

Problém mezi nemocnicemi má vyřešit superaliance

Liberecký kraj – Společné memorandum má představovat fungující uskupení zdravotnických zařízení ve vlastnictví Libereckého kraje. Tedy Krajské nemocnice v Liberci a Nemocnice s poliklinikou v České Lípě. V platnost má vstoupit příští měsíc.

Začíná Tulifest. Vítěze čeká Benátská!

Liberec – Už po čtvrté odstartuje v pátek 23. června v Liberci přehlídka začínajících hudebníků s handicapem i bez něj Tulifest 2017. Zúčastní se jí sólisté i kapely všech žánrů a všech věkových kategorií.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies