Ve vozovém parku DPML se totiž nachází celkem 13 vozů této značky. „Chceme mít k dispozici alespoň dvě plnící stanice. V současné době jsme totiž odkázáni pouze na tu, která je umístěna v garážích ČSAD Liberec,“ vysvětlil Deníku ředitel Dopravního podniku města Liberce Jiří Veselka.

Výstavba nové plnící stanice je také důležitým krokem k navýšení podílu autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn ve vozovém parku Dopravního podniku města Liberce.

Dopravní společnost se chce podle své mluvčí Martiny Poršové zařadit mezi provozovatele městské hromadné dopravy ve vyspělých evropských zemích, kteří nahrazují vozy s dieselovými agregáty právě autobusy jezdícími na stlačený zemní plyn.

Ty v současné době tvoří zhruba patnáct procent všech autobusů ve vozovém parku Dopravního podniku města Liberce. „Jde o vozy šetrnější k životnímu prostředí, které jsou navíc moderní, komfortní a méně hlučné. Navyšování podílu těchto autobusů ve vozovém parku proto vede ke zkvalitňování přepravních podmínek a služeb pro cestující,“ poznamenala Martina Poršová s tím, že díky státní podpoře, je nákup autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn o něco výhodnější, než v případě vozů s dieselovými agregáty.

Provoz autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn začal v Liberci v roce 2001. Dopravní podnik byl přitom jeden z prvních, který začal tyto autobusy v České republice k provozu v městské hromadné dopravě využívat.

V současné době vlastní společnost celkem 14 autobusů na stlačený zemní plyn. Jedna se o 13 vozů značky Tedom a 1 vůz značky SOR. Naposledy kupoval dopravní podnik autobusy na stlačený zemní plyn v roce 2008. Vítězem výběrového řízení a zároveň jediným přihlášeným se stala již zmiňovaná společnost Tedom, která dodala včas a za požadovaných podmínek 5 autobusů s pohonem na stlačený zemní plyn.