Petr Hnitka žije v Liberci čtyřicet let. Rekreovat se jezdí hromadnou dopravou do Jizerských hor. „Zažil jsem již za ta léta ohromné množství diskuzí na téma Jizerské hory a doprava. Stav veřejné dopravy se však za celé ty roky nezměnil, což je tristní," říká aktivní senior.

Kritizuje, že se na autobus ČSAD do Bedřichova čeká až půl hodiny. „Navíc s nejistotou, zda autobus vůbec kvůli přeplněnosti zastaví. Nikdy není jisté, kdy pojede náhradní autobus, dokonce není ani jisté, zda vůbec pojede," dodal Hnitka.

„Nekonečné čekání na autobusové zastávce ČSAD v blížících se mrazech nezvládají ani mladí sportovci, natož důchodci."

Petru Hnitkovi došla trpělivost, poslední kapkou byl státní svátek 28. října, kdy prý ČSAD absolutně selhala. Poslal stížnost, ve které vedení firmy nabádá k nápravě.

„Pokud už z autobusového nádraží vyjíždí autobus přeplněný a navíc s patnáctiminutovým zpožděním, je to prostě špatně a na dalších stanicích neřešitelné. Posilu spojů lze předem dobře odhadnout. Stačí sledovat předpověď počasí, která jasně napoví, jaký bude o přepravu do hor zájem," míní Hnitka.

Přišla omluva

Společnost se rozezlenému cestujícímu omluvila. „Konkrétně 28. října pochybil dispečer, který měl službu, byla to jeho chyba. Dispečer byl na svoji chybu důrazně upozorněn a bude též následovat finanční postih," uvedl Roman Martinec, vedoucí autobusové dopravy ČSAD Liberec, a.s.

Jízdní řády O víkendech a ve svátcích vypravuje ČSAD na trasu Liberec Bedřichov pět spojů. První jede v 8:15 hodin a poslední v 17 hodin. Čtrnáctikilometrová cesta trvá asi půl hodiny a vyjde na 24 korun. V současné době finišuje příprava nových jízdních řádů, které budou platit od 14. prosince 2014. V zimě je přímá linka nejvytíženější.

Dlouhodobými problémy na trase Liberec Bedřichov, které Petr Hnitka zmiňuje, se prý bude ČSAD rovněž zabývat. Situace ale podle vedení společnosti není vůbec snadná. „Souhlasím, že rezervy v této službě stále jsou a je co zlepšovat. Není to však pouze o dopravci, ale i o objednavateli dopravy. Tím je Krajský úřad Libereckého kraje, který určuje podmínky. V současné době se KÚLK chlubí tím, že dopravcům snížil cenu dopravního výkonu. Vzhledem k podmínkám v našem kraji, horský terén, klima, toto nevidím jako nejlepší cestu ke zvyšování kvality služeb," hájí se Martinec.

Méně peněz

Jak už Deník informoval, Kraj uzavřel v posledních týdnech nové smlouvy na příští dva roky se třemi dopravci (ČSAD Liberec, ČSAD Česká Lípa a BusLine), kterým ale ponížil dosavadní ceny za jejich služby. BusLine kvůli tomu dokonce hrozil stávkou. ČSAD Liberec nabídlo průměrnou cenu za kilometr 29,30 korun, což představuje roční úsporu pro Kraj ve výši téměř 9,5 milionu korun.

„V rámci integrované dopravy je ve spolupráci s koordinátorem dopravy, společností KORID LK, a s Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce připraveno řešení za pomoci prodloužení linky MHD číslo 18 až do Bedřichova. Kapacita tedy mírně vzroste," zakončil Otto Pospíšil, zástupce ředitele společnosti KORID LK.