Polská strana ještě nezačala stavět svou část komunikace a podle posledních zpráv na to v současné době nemá finanční prostředky.

Silnice měla být podle původních plánů v této chvíli již hotova, termín se však stále posouval. Poslední odhady vypadaly na dokončení v roce 2010.

„V současné situaci si však termín dokončení silnice vůbec netroufáme odhadovat,“ vyjádřil obavy Libereckého kraje náměstek hejtmana Karel Dolejší.

S nepříliš optimistickou zprávou o nedostatku financí přišla polská strana na nedávném jednání mezinárodních pracovních podskupin pro přípravu stavby.

„Sdělili nám, že jim v rozpočtu chybí 12 milionů eur a naznačili, že pro ně silnice nemá takový význam a že, pokud ji my a Němci chceme, bychom si ji měli zaplatit,“ informoval Karel Dolejší.

Informace o nedostatku finančních prostředků obě zbývající delegace velmi zaskočila. Stavba na německé i české straně probíhá podle harmonogramu.

„Poláci již mají připravené projekty, dokud však nebudou mít peníze kompletní, stavět nezačnou,“ uvedla vedoucí odboru dopravy Libereckého kraje Stanislava Jakešová. Česká strana teď učiní potřebné kroky k tomu, aby Poláci potřebné peníze sehnali.

„Požádáme Ministerstvo zahraničí o prověření plnění prezidentské smlouvy mezi ČR, Polskem a Německem o výstavbě silničního spojení,“ sdělila Jakešová. „Budeme se snažit Polskou stranu přesvědčit, že silnice je potřebná i pro ně,“ doplnil Dolejší.

Starosta Hrádku nad Nisou Martin Půta si od výstavby nové silnice slibuje hospodářský rozvoj v oblasti Trojzemí.

„Podniky z Hrádku musejí při vývozu do nedaleké Žitavy používat osmdesát kilometrů vzdálený přechod v Rumburku,“ řekl Martin Půta Deníku již před časem. Silniční propojení s Německem je klíčové pro příchod investorů do budoucí průmyslové zóny v Hrádku nad Nisou.