„Každý obyvatel města tak bude mít dostatek informací o činnostech úřadu i možnost kontroly konkrétního případu či služby,“ řekl tajemník libereckého magistrátu Marek Řeháček. Stejný rozsah služeb budou moci využívat i podnikatelé.

„Bude to jako klasický internetový banking. Prakticky všechno půjde zařídit po internetu nebo přes SMS zprávy,“ uvedl tiskový mluvčí libereckého magistrátu Martin Korych. Klient si tedy zřídí svoje vlastní konto a nechá si posílat konkrétní zprávy, které ho zajímají.

„Nebude například problém sledovat průběh nějakého správního řízení, třeba to, v jaké fázi je konkrétní udělení žádosti o stavební povolení,“ doplnil Martin Korych.

Služby multimediálního magistrátu budou přístupné i pro ty, kteří nemají možnost přístupu k internetu. Po městě se totiž rozmístí takzvané infomaty, u kterých bude možné se přihlásit do systému.

První etapa projektu, která se rozběhla 22. května, má podobu ankety. Lidé mají možnost se vyjádřit k tomu, jak by si budoucí komunikaci s úřadem představovali.

„Obdobně jako ve škole mohou lidé známkovat kvalitu poskytovaných informací odcházejících z liberecké radnice,“ dodal Marek Řeháček.

Anketa probíhá v prostorách Nového magistrátu, Městského informačního centra a Klientského centra liberecké městské karty. Získané informace poskytnou obraz o tom, jaký typ informací obyvatelé postrádají, jak jsou spokojeni s dosavadním stylem práce úřadu a v jaké podobě očekávají servis do budoucna.