VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krach cestovky? Nic zvláštního

Liberecký kraj - Už tři cestovní kanceláře během prvního prázdninového týdne vyhlásily úpadek a další na sebe určitě nenechají dlouho čekat. Co ovšem dělat, pokud jste klienty zkrachovalé cestovní kanceláře?

15.7.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník

Pojištění proti úpadku je pro všechny cestovní kanceláře v České republice povinné. „Ještě před podpisem cestovní smlouvy by si klient měl prověřit, jestli cestovní kancelář toto pojištění má sjednáno. Ta je povinna klientovi tuto informaci poskytnout.

Informace o pojištění bývá většinou součástí cestovní smlouvy. Pokud tam uvedena není, měli by si klienti vyžádat certifikát o sjednaném pojištění a zkontrolovat jeho platnost," radí manažerka komunikace a vzdělávání České asociace pojišťoven Marcela Kotyrová. Pojištění proti úpadku nemusí mít cestovní kancelář, která zájezd pouze zprostředkovává. V takovém případě je potřeba ověřit pojištění u kanceláře, která zájezd organizuje.

Krach kanceláře před odjezdem

Pokud dojde k úpadku před vaším odjezdem, je nutné nahlásit pojistnou událost do šesti měsíců. „Klientům, kteří neodcestovali na dovolenou, pojišťovna v rámci pojistného plnění vyplatí buď zaplacenou zálohu, nebo cenu neuskutečněného zájezdu. V případě, že stihli odcestovat a z důvodu krachu museli předčasně ukončit dovolenou, mohou uplatnit rozdíl mezi zaplacenou cenou a cenou částečně poskytnutého zájezdu," vysvětluje dále Kotyrová.

Nepropadat zbytečné panice

Druhou, tou horší možností je krach cestovní kanceláře v moment, kdy si právě užíváte dovolené. Zbytečně vyvolaná panika celou situaci jen komplikuje. „Nepropadejte panice a nepodnikejte organizaci zpáteční cesty na vlastní pěst," radí Marcela Kotyrová. O poškozené klienty se postará pojišťovna, u které je cestovní kancelář pojištěna. „Komunikaci výrazně zjednoduší, když za skupinu lidí komunikuje pouze jeden člověk. Pokud nefunguje v konkrétní lokalitě delegátka příslušné cestovní kanceláře, pak je vhodné zvolit zástupce ze skupiny poškozených," pokračuje Kotyrová z České asociace pojišťoven.

V první řadě musí dojít ke kontaktu s asistenční službou, která celou situaci vyhodnotí a klientům poskytne například náhradní ubytování, transport na letiště a zajistí cestu zpět do vlasti. „Asistenční služba zajistí pro klienty v krizové situaci potřebné léky, zdravotnické pomůcky, kojenecké potřeby nebo lékaře na telefonu. Zároveň poskytne tlumočení při jednání s místními úřady či poskytovateli služeb a může poskytnout garanci úhrady nákladů," doplňuje Kotyrová.

Jako poslední vyhlásila úpadek liberecká cestovka BG Travel. V cizině navíc zanechala přes 250 klientů. Cestovní kancelář o svém úpadku informovala zprávou na internetových stránkách. Všichni klienti liberecké cestovní kanceláře jsou již zpět v České republice.

Autor: Michael Daněk

15.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Teploměry šplhaly rekordně vysoko. Dokonce i v Harrachově

Čtyři veteráni. Zleva: Kohout, Schüler, Šindelář a Vágner.

Judističtí veteráni vyrazili do Budapešti

Záchranářský vrtulník z Liberce má za rok přes 500 zásahů

Liberec - Letecká záchranná služba v Liberci působí 26 let, za tu dobu vrtulník vzlétl k více než 13.000 případům. "V posledních letech mají záchranářské helikoptéry v kraji ročně mezi 500 až 650 zásahy, převažují akutní," řekl vedoucí letecký záchranář v Liberci Miloš Odstrčil.

Sklo je materiál, který nese hodně symboliky, říkají litevští skláři

Liberec - /GALERIE, ROZHOVOR/ Severočeské muzeum přichází s výstavou skla vynikajících litevských sklářů. Rozhovor s umělci a kurátorem se přímo nabízel.

Lezcům nebude zima. Mají speciální obleky

Liberecký kraj – Jako jediní v Libereckém kraji mají nyní českolipští profesionální hasiči speciální obleky pro lezecké zásahy. Vybavení, které nakoupili díky sponzorským darům od českolipských firem, je určené do ztížených klimatických podmínek, deště, silného větru a mrazu.

NÁZORY: Panenka

Liberecký deník přináší zajímavé názory lidí, kteří jsou ochotni se podělit o své myšlenky, zážitky a zkušenosti. Každý si najde to své. Ať už se jedná o Deník nastávající prvorodičky, Nahlas Petra Vondřicha nebo Sloupek Ireny Eliášové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies