V závodě se opravdu začíná zatápět. Je to zásluhou jak počasí, tak i pilotů na předních příčkách. Odstupy se ve špici začínají oddalovat, kdežto ve druhé části startovní listiny se piloti kumulují, jsou od sebe jen pár kilometrů. V tuto chvíli bude klíčová taktika, protože není moc letové počasí.

Osmý den: Budík supporterů klasicky na 4.00 hodin, přípravy, snídaně. „Standa v 5.00 odchází od auta, má před sebou několik vrstevnic do passu de la Novena, odkud se mu podařil dlouhý slet už v 8 hodin, čímž si ušetřil pár dobrých kilometrů," sděluje průvodkyně Denisa Mayerová. Následovala zase chůze, výšlap a další těžký přeskok přes široké údolí. Zde pro klesání přistává liberecký pilot se svým paraglidem v prudké louce, bere nohy na ramena a trochu naštvaný stoupá k nejbližšímu místu startu. Nabírá obrátky, maká jako lokomotiva, startuje a zaslouženě letí dlouhý let a dává další otočný bod Matterhorn. Kvůli protivětru letí zpět téměř stejnou cestou po západním hřebeni a v údolí přistává za opravdu silného větru. Dál vyráží pěšky a šlape přesně do limitu 22.30.

„Následuje večeře, masáž, přípravy cesty letu na další den, kolem půlnoci uléhá. Ranní cyklus se po pár hodinách proštípaných komáry od jezírka opakuje. Jde se pěšky, počasí nepřeje. Hodnotíme taktiku ostatních týmů, dáváme hlavy dohromady, většinou však proti sobě. Finální rozhodnutí má ovšem pevně v rukou sám pilot, Standa, který je i v chodecké formě. Má silnou vůli a cíl jasný dosáhnout Monaka," dodává Denisa.

„Byly to strašně vysoké hory ledovce. Takže bílo a nikde nic. Taktika byla letět co nejdál, jinak to nestihneme. Takže doufám, že let bude kolem 100 km," říká Standa k etapě u Matterhornu. „Nohy mě bolí, i když puchýře nemám. Cítím hlavně stehna zepředu," přiznává pilot k náročné, denodenní chůzi.