David jako jezdec na motocyklu Yamaha s číslem 59 a s ním jeho bratr Martin ve funkci manažera týmu KM Racing. Včera odlétli z Frankfurtu do Madridu a dále pak do Buenos Aires. Vybavení a motorky byly na cestě lodí již od listopadu a mezi svátky dorazily do buenosaireského přístavu, kde čekají na své majitele.

V Argentině je jiné počasí než v Evropě, protože tam právě vrcholí léto. „Je tam kolem 35 stupňů a vzhledem k vysoké vlhkosti je tam jako v prádelně. Naštěstí budeme mít o jeden den aklimatizace navíc. Přesto to bude během několika hodin pořádná šupa. vybavení máme již v docích, které jsou 130 km od Buenos Aires. Po měsíci, kdy se plavily na lodi, je musíme zprovoznit. K tomu je určen areál univerzity, kde bude pět set strojů a dvakrát tolik doprovodných vozidel,“ informuje Martin.

V pátek 31. prosince jsou na pořadu již „ostré“ přejímky a od té doby (od 9 hodin) se technika musí dát do uzavřeného parkoviště. „Nikdo již pak ke strojům nemůže, až 1. ledna, kdy je kolem 14. hodiny slavnostní zahájení na Plazza de la Republica, odkud závodníci vyjedou na první etapu do města Victoria, nějakých 370 km. To bude takový test techniky,“ říká Martin.

David byl loni mezi motorkami na skvělém 26. místě. „Kdybych se udržel na takové pozici, bral bych ji všemi deseti. pořadatelé totiž slibují, že závod bude ještě o něco těžší než ten minulý. A tu nejtěžší část přesouvají až na konec závodu. Takže bude trpět technika, ale bude to opět hra o štěstí. Top pětatřicítka profesionálních jezdců má na tento ročník striktní limit jet na motorkách s kubaturou maximálně 450 ccm. V uplynulém Dakaru tak jeli naposledy 690 ccm, sice s restriktorem, ale velké objemy.

Pro mě by to tak mohl být zajímavý souboj. Sice to bude na stejné úrovni obsahu, ale stále se nemůžeme rovnat s týmy s tovární podporou, jako je třeba KTM. Bude to rozděleno ještě na třídy 450 Elite (v nich maratónské a superproduction a ještě amatérské. Mě zajímají celkové, absolutní výsledky, v nichž jsem byl minule šestadvacátý. I když máme amatérské podmínky a 35 jezdců bude v kategorii Elite, tak je stále o co jet. Chceme prostě soupeřům prášit a dát jim najevo, že nejsme nějací usmrkánci z Východu a mají tak v nás soupeře. Jedeme ze stejné startovní lajny, i když jsme amatéři,“ sděluje David.

„Letos jsme se věnovali na dost velké profesionální úrovni technické přípravě. Postavili jsme čtyři speciální motorky se speciálními španělskými, maratonskými kity. Naše Yamaha má obrovskou dynamiku, po technické stránce jsme se snažili jít se světovou špičkou. Navíc jsme využili nejnovější poznatky z letošního Dakaru. Podobně jsme se věnovali i asistenci, abychom se přiblížili té profesionální úrovni,“ dodává Martin Pabiška.