Počet těžce zraněných je víceméně na stejné úrovni jako loni, lehce zraněných je v Ústeckém kraji nepatrně méně, zato na Liberecku došlo k poklesu o polovinu.

Rozdílná velikost krajů je zřejmá z vyššího počtu dopravních nehod, ale i zdravotních následků a hmotné škody ve větším Ústeckém kraji, jak ukazuje statistika:

Kraj:                Liberecký    Ústecký
Mrtví:                          4             0
Těžce zranění:            28            12
Lehce zranění:           219           87
Škoda v mil.:             153           67
Alkohol:                      47           22

Letos v prvních dvou zimních měsících byla zvěř aktivnější než loni. Bylo méně sněhu a zvěř se mohla volně pohybovat, uvedl Miroslav Machala, předseda myslivecké rady Okresního mysliveckého spolku v Ústí n. L. Proto došlo k nárůstu střetu aut se zvěří ve frekventovanějším Ústeckém kraji: 152 nahlášených střetů se zvěří, což je o 45 více než loni. V Libereckém kraji policie evidovala 67 případů, pouze o 3 více než loni.

Je pravidlem, že nejvíce nehod policie eviduje v obcích a městech: V Libereckém kraji 313 nehod a v Ústeckém 1022. Ve volném prostoru na silnicích na Liberecku policie evidovala jenom 181 a na Ústecku 431 nehod.

Pozor na vysokou rychlost

Celkem tři ze čtyř lidí zemřeli při dopravních nehodách vlivem nesprávného způsobu jízdy a rychlosti.

Již za pouhé dva měsíce letošního roku je zřejmé, že z hlediska zdravotních následků nejnebezpečnější jsou nehody pod vlivem nepřiměřené rychlosti. Na druhém místě je nesprávný způsob jízdy vlivem nepozornosti a špatného úsudku řidiče na silnici. Na třetím místě je nedání přednosti v jízdě. Nejméně nehod se zdravotními následky dopravní policisté evidovali při předjíždění.

Zrádné silničky

Nejnebezpečnější je pro řidiče podcenění bezpečnosti na místních nenápadných silničkách. Čerstvým příkladem je tragédie u Měrunic na silnici č. 257 z Teplic na Louny. V sobotu v noci jednadvacetiletý řidič vjel do protisměru. Na místě zemřel při střetu s řidičkou protijedoucího vozu. Ta má těžká zranění.

V obou krajích policie vyšetřovala příčiny nehod nejvíce právě na místních komunikacích: 170 případů na Liberecku a 564 na Ústecku.

Následují silnice I. třídy: 110 případů na Liberecku a 335 (včetně 11 na dálnici). Teprve potom následují nehody na silnicích II. a III. třídy. Na účelových komunikacích, jako jsou manipulační plochy a parkoviště, v Libereckém kraji neevidovali policisté žádný případ. V Ústeckém kraji naopak: 51 nehod.

Ve kterých okresech bylo nejméně nehod? V Ústeckém kraji jde o nehody v mosteckém okresu, kde za leden a únor eviduje dopravní policie pouze 153 nahlášených dopravních nehod. K většině nehod v okresu došlo v ulicích měst a obcí (117 případů). V Libereckém kraji nejméně nehod hlásí semilský okres 67. Také zde většina nehod byla v obcích (41).